FacebookTwitterLinkedIn

Televiziunile de filme și seriale au devenit suporturi atractive pentru investițiile publicitare ale clienților.

În prima jumătate a acestui an, nouă televiziuni de pe acest segment au înregistrat creșteri substanțiale ale bugetelor de audiență pentru reclamele difuzate (cu două și chiar trei cifre procentuale). Televiziunile de pe această nișă prezintă avantajul că au un public fidel și prețuri mici de publicitate (Cost Per Point) comparativ cu stațiile generaliste.

Majorări importante ale volumelor de audiență au obținut televiziunile: Paramount (12,7%), Diva (59,2%), Film Cafe (75,3%), TNT (62,5%), Bollywood TV (246,4%), Pro Gold (15,6%), AXN White (19,4%), AXN Black (16,4%) și AMC (80%).

În fruntea topului investițiilor publicitare se află Pro Cinema, parte a grupului CME România (Pro TV), cu un volum de 19.073 GRP’30 target comercial, în scădere cu 5,5% față de prima jumătate a anului trecut.

BUGETELE DE PUBLICITATE ALE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI – SEMESTRUL I 2019

Locul secund este ocupat de Comedy Central, cu 16.467 GRP’30 target comercial, volum mai mic cu 7,9% față de semestrul I 2018.

Bugetul de audiență al televiziunii AXN a scăzut cu 17,3%, fiind pe locul 5 în topul acestei nișei.

În fapt, Pro Cinema, Comedy Central și AXN sunt televiziunile care au suferit pierderi de audiență pe această nișă.

Cele 12 televiziuni de filme și seriale cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței (Kantar Media) cu livrat un volum total de 105.770 GRP’30 pe targetul comercial, mai mare cu 14% față de semestrul I 2018.

Acest buget reprezintă 9,8% din volumul total livrat de piața TV în prima jumătate a acestui an.