FacebookTwitterLinkedIn

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2019, cele cinci televiziuni de știri cuprinse în sistemul național de măsurare a audienței au furnizat clienților publicitari un volum de 116.536 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în scădere cu 4,8% față de același interval a anului 2017.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Antena 3 este singura televiziune de știri care a obținut o creștere a volumului de audiență (9,5%), înregistrând 36.058 GRP’30 pe targetul commercial.

TOPUL INVESTITORILOR ÎN PUBLICITATEA TV – SEMESTRUL I 2019

România TV și Realitatea TV au livrat audiențe mai mici față de prima parte a anului trecut, cu 13,3%, respectiv 22,2%.

Digi24 și B1 TV și-au menținut bugetele de audiență de anul trecut, scăderi minore de 1,1%, respectiv 0,2%.

Bugetul de audiență livrat de nișa televiziunilor de știri reprezintă 10,8% din totalul audienței furnizată de piața TV în primele șase luni ale acestui an.