FacebookTwitterLinkedIn

Claudiu Minea și Tudor Vrabie au demonstrat că un plan bine făcut și transparența față de comunitate reprezintă două elemente esențiale pentru un business sănătos. In anul 2021, Claudiu Minea (CEO și Co-fondator) și Tudor Vrabie (CTO și Co-fondator) au pus bazele planului lor de a revoluționa industria de crowdfunding, mai precis, au pus bazele SeedOn.

O companie al cărei scop este dezvoltarea unei platforme de crowdfunding ce promite să adreseze problemele curente din industrie și să reducă atât frauda cât și să contribuie la reducerea riscurilor de investiții din spatiul de crowdfunding.

După două runde de finanțare finalizate cu succes, cei doi fondatori ai SeedOn au început demersurile necesare pentru a-și aduce viziunea la viață, astfel încât, la finele anului 2022 platforma să fie lansată și funcțională.

Care sunt valorile companiei SeedOn?

Claudiu Minea: Încredere, transparență și securitate cibernetică. Echipa noastră este formată din profesioniști a căror valori sunt similare cu cele ale companiei. Compania noastră este clădită pe încredere: atât cea între colegi cât și cea pe care o are comunitatea noastră în noi. Nu ne luăm angajamente în momente de incertitudine și rămânem întotdeauna sinceri cu toți membrii implicați în SeedOn.

Transparența totodată este crucială atât în comunicarea internă cât și în cea dintre companie și stakeholderi. Fiecare noutate este împărtășită, desigur, întâi la nivel intern, iar mai apoi pe toate canalele noastre de social media, astfel încât comunitatea este mereu la curent cu cele mai recente anunțuri.

Iar cât despre securitatea cibernetică, ei bine, noi la bază fiind din domeniul tehnologiei (software engineers), punem foarte mult accent pe aceasta, în special când vine vorba despre siguranța utilizatorilor noștri. Căutăm să protejăm atât investitorii cât și antreprenorii care se vor înregistra pe platforma noastră.

Ce vă propuneți pentru noul start-up creat și care este obiectul lui de activitate?

Tudor Vrabie: Obiectul nostru de activitate îl reprezintă crowdfunding-ul, atât cel donation-based cât și pe equity crowdfunding. SeedOn a pornit din dorința de a revoluționa industria de crowdfunding. Astfel, țelul nostru este de a crea un ecosistem transparent și sigur, în care investitorii și antreprenorii să aibă încredere și pe care să-l aleagă datorită beneficiilor oferite, comparativ cu actualii competitori din industrie.

Până la finele anului 2022, ne dorim să avem deja campanii de crowdfunding finalizate cu succes, urmând a-și începe perioada de implementare. Iar obiectivul nostru este ca în 3 ani SeedOn să facă parte din topul celor mai populare platforme de crowdfunding.

Care este motivația? De ce ați lansat start-up-ul?

Claudiu Minea: Crowdfunding-ul reprezintă o mare oportunitate pentru startup-uri de a strânge capital într-un mod rapid și eficient, producând noi oportunități economice și de afaceri. Însă, în momentul de față acesta piață vine și cu dezavantajele sale care de obicei îi împiedică pe oameni să investească.

Deși aceste dezavantaje pot fi adresate, sunt, din păcate, deseori trecute cu vederea de către platformele de crowdfunding existente. Printre cele mai intâlnite probleme se numără: lipsa obiectivelor și termenelor realiste stabilite de antreprenori, lipsa responsabilității antreprenorului privind îndeplinirea obiectivelor si atingerea milestone-urile setate, gestionarea problemelor legate de drepturile de autor, posibilități reduse de a investi în startup-uri din domeniul tech și lipsa posibilității plăților în criptomonede.

Noi, oamenii din spatele SeedOn vrem să adresăm și să rezolvăm aceste limitări, țelul nostru fiind de a promova transparența și trasabilitatea către stakeholderi. Astfel oamenii pot urmări, cu ajutorul tehnologiei blockchain, tot parcursul unui proiect sau circuitul investiției lor.

Suntem nerăbdători să creăm o aplicabilitate a tehnologiei blockchain in viața reală și să nu limităm acestă soluție inovativă doar în spațiul crypto. Vrem să abordăm cu adevărat problemele existente și să pătrundem într-o piață care are un mare potențial pentru acest tip de tehnologie și anume crowdfundingul.

Ați încheiat deja cu succes două runde de finanțare. Cum veți utiliza fondurile atrase?

Tudor Vrabie: Da, am avut două runde de finanțare, una privată care a avut loc între 1 și 8 decembrie 2021, și una publică care, în teorie ar fi trebuit să aibă loc între 15 decembrie 2021 și 15 ianuarie 2022. Spun „în teorie” deoarece a trebuit să încheiem cea de-a doua rundă la doar 5 ore după ce am început-o. Acest lucru s-a datorat faptului că am vândut toate cele 120 milioane de cryptomonede alocate. Așadar, cea de-a doua rundă a avut loc doar în data de 15 decembrie, cumuland o finantare de $1.4 milioane pentru cele doua runde.

Fondurile pe care le-am atras vor fi folosite pentru dezvoltarea platformei și lansarea acesteia în luna August 2022. Plănuim să extindem echipa de experți pentru a putea mări ritmul de development și a duce mai departe procesul tehnologic. Vom începe să căutăm ingineri software, consultanți blockchain, consultanți în zona legală, consultanți de business, business developers, etc.

Totodată, pe lângă listarea publică a cryptomonedei noastre, vom folosi capitalul de care dispunem pentru a ne înregistra ca broker dealer cu SEC (Securities & Exchange Comission) în Statele Unite ale Americii.

Un lucru foarte important pe care îl avem în vedere, este investiția continuă a capitalului în R&D (research & development) și business development. Vrem ca soluția noastră să aducă în permanență valoare în piața de crowdfunding, să rămânem în continuare relevanți și să ținem pasul astfel încât utilizatorii noștri să se bucure de cea mai bună experiență la un standard de calitate cât mai înalt.

Care sunt obiectivele pe termen scurt și mediu?

Claudiu Minea: Pe termen scurt vrem ca prima versiune a platformei să fie dezvoltată și să fi avut deja o serie de campanii de crowdfunding finalizate cu succes. Prima piață pe care vrem să o penetrăm este cea a Statelor Unite ale Americii, deoarece acolo cultura crowdfunding-ului este prezentă de aproape două decenii. Asta înseamnă că oamenii sunt deja obișnuiți cu ideea de crowdfunding, știu ce presupune, sunt familiari cu problemele existente. Tocmai din acest motiv considerăm că platforma noastră va avea succes. SeedOn este o platforma care oferă soluții pentru cele mai pregnante probleme din industria de crowdfunding.

Alte obiective pe termen scurt sunt ca platforma noastră să primească expunere media în SUA și să participăm la conferințele din domeniul blockchain. Nu în ultimul rând, să construim un parteneriat solid de consultanță cu o companie din SUA prin intermediul căreia vom putea lua cele mai bune decizii din punct de vedere administrativ pentru clădirea unui business de succes.

Pe termen lung, vrem să ocupăm printre primele locuri în topul platformelor de crowdfunding. Vrem ca brandul SeedOn să fie asociat cu ideea succesului în crowdfunding, iar atunci când un antreprenor are în vedere strângerea de fonduri, se va gândi la SeedOn drept o opțiune potrivită.

În primele faze ale platformei noastre, piața pe care o țintim cu platforma noastră este cea din Statele Unite ale Americii. Dar pe termen lung obiectivul nostru este extinderea pieței și pe alte continente, începând cu Europa.

Cu ce vă diferențiați de competiție?

Tudor Vrabie: Suntem prima soluție care va utiliza tehnologia blockchain în piața de crowdfunding, astfel toate investițiile vor putea fi vizibile și transparente pentru toți investitorii, pentru a oferi claritate pentru direcția în care merg banii.

Totodată, noi vom folosi modelul de Smart Contract Escrow. Escrow este un aranjament juridic prin care o terță parte deține temporar sume de bani/bunuri până la îndeplinirea unei anumite condiții. În cazul nostru, datorită modelului Escrow, capitalul investit va fi oferit antreprenorului in mai multe etape cu ajutorul tehnologiei Smart Contracts, în funcție de nivelul de completare a obiectivelor fiecărui stagiu. Astfel ne asigurăm că, într-un caz nefericit de fraudă, pierderile vor fi menținute la minimum, investitorii primind restul banilor investiți.

Care sunt punctele tari ale companiei?

Claudiu Minea: Considerăm că unul din punctele tari ale companiei noastre îl reprezintă echipa. Colegii noștri sunt oameni tineri, dinamici, pregătiți și motivați spre a aduce o schimbare în piața de crowdfunding. Atunci când începi cu oamenii potriviți, compania pornește pe picior drept.
Un alt lucru demn de menționat este faptul că upper management-ul este format de oameni cu o bază tehnică foarte solidă, astfel că dezvoltarea produsului este gândită din fiecare perspectivă.

Suntem de asemenea prima companie care va integra tehnologia blockchain in sectorul de crowdfunding, iar soluțiile pe care le oferim sunt adaptate pentru probleme deja existente în industrie.

Pentru a afla mai multe despre SeedOn si pentru a sta la curent cu ultimele noutati ale companiei, viziteaza site-ul la adresa https://seedon.io.