
Subsidiara locală a Grupului Affidea aniversează în acest an 20 de ani de prezență pe piața autohtonă, perioadă de timp în care și-a extins numărul de centre medicale, astăzi totalizând 36 de unități în 22 de orașe.
La întrebările Forbes România a răspuns Răzvan Predica, Country Manager Affidea Hiperdia România
Dacă am alege un singur cuvânt care să caracterizeze cei 20 ani de activitate, care ar fi?
Este destul de greu sa însumăm într-un singur cuvânt o activitate atât de complexă, multitudinea proiectelor realizate, milioanele de pacienți tratați, investițiile în echipamente ultraperformante, în dezvoltarea profesională a echipelor… Cred că cel mai potrivit ar fi Excelență.
Ce înseamnă excelența în serviciile medicale?
Excelența reprezintă un standard în orice domeniu, îndeplinirea lui necesitând un efort de echipă, implicare și perseverență din partea fiecăruia. În primul rând, setarea trebuie realizată la nivel mental individual, fiecare să-și dorească obținerea celor mai bune rezultate, să investească timp, energie, dedicație și pentru că discutăm despre domeniul medical totul trebuie dublat de empatie. Domeniul medical este unul complex, în continuă transformare, pacienții au așteptări pe care este de datoria noastră să le satisfacem, să-i ajutăm să rămână sau să redevină sănătoși. În acest sens am dotat cele 36 de centre cu cele mai performante echipamente medicale, avem în echipă unii dintre cei mai buni medici din țară, cu experiență națională și internațională, și ne mărim constant echipa atât medicală, cât și administrativă. Cei 1.300 de profesioniști Affidea România tratează peste 1 milion de pacienți anual.
Să nu uităm că suntem parte a Grupului Affidea, lider european în servicii de diagnosticare imagistică, ambulatoriu și de îngrijire a cancerului, care operează în 319 centre din 15 țări din Europa. Astfel, mixând know how-ul Grupului Affidea cu expertiza profesioniștilor locali am creat cea mai bună formulă de servicii medicale. Ne mândrim că rețeaua centrelor noastre include și cel mai mare Centru de Excelență în Oncologie, la Fundeni, care deține clasificarea 5 stele acordată de către Societatea Europeană de Radiologie, reprezentând recunoașterea excelenței pe care Affidea o are în domeniul radioprotecției și siguranței pacienților.
Cu ce se diferențiază un centru de excelență față de un centru medical obișnuit?
Standardul de calitate al serviciilor medicale este la același nivel înalt în toate centrele, diferența este dată de anumite ratinguri oferite de foruri internaționale, cum este cel menționat anterior, dar mai ales de portofoliul de servicii medicale ce se efectuează în locația respectivă. Centrul de Excelență Affidea Fundeni oferă pacienților servicii de diagnostic imagistic de înaltă performanţă şi medicină nucleară, o largă gamă de investigații ce includ PET/CT, SPECT/CT, RMN, CT, Scintigrafie, Mamografie, precum și alte investigații imagistice de înaltă rezoluție, analize de laborator şi consultații de specialitate (consultaţii şi spitalizare de zi).
Unul dintre principalele obiective de business ale companiei este digitalizarea serviciilor. Ce proiecte ați realizat în acest sens?
Digitalizarea activităților Affidea este un proces amplu care se derulează atât pe plan local, cât și la nivel de grup. Anul trecut, în România am fost primul furnizor de servicii medicale care a creat și implementat conceptul de Centre Medicale Paperless, în care întregul flux al pacientului se realizează complet digital, schimbând astfel la 180 de grade modul în care erau obișnuiți pacienții să decurgă lucrurile.
Mai mult, a fost implementat softul My Affidea în cadrul căruia pacienții își pot uploada rezultatele investigațiilor pe care le-au efectuat, indiferent de unitatea medicală, cele realizate în cadrul clinicilor noastre fiind încărcate direct de noi, astfel medicii realizează mai ușor și mai rapid o anamneză și stabilesc un diagnostic având acces la istoricul medical al pacientului. În aceste condiții, pacienții câștigă timp în a-și cunoaște statusul medical, eventuale afecțiuni, putând începe planul de tratament în cel mai scurt timp. Prin digitalizarea activităților urmărim facilitarea accesului pacienților la serviciile noastre, economisirea de timp pentru activități non-medicale și folosirea acestuia pentru actul medical.
Cum este structurată rețeaua centrelor dvs la nivel național? Care au fost principalele investiții realízate?
Oferim servicii medicale la standarde internaționale în toate cele 36 de centre din 22 de orașe, deținem un hub medical format din 3 centre ultraperformante în Cluj, o investiție totală de peste 10 milioane de euro, din care aproximativ 3 milioane au fost investite în 2021, când a fost inaugurat cel de-al treilea centru și am extins portofoliul de servicii pe zona de consultații de specialitate. De asemenea, o altă investiție realizată anul trecut a fost centrul medical din Complexul rezidențial Cosmopolis (peste 200 K euro). Activăm în București, Arad, Brașov, Cluj, Constanța, Deva, Galați, Iași,Timișoara ș.a .
Indiferent de orașul în care suntem prezenți sau de mărimea centrului, în toate locațiile Affidea sănătatea pacienților este prioritatea noastră și lucrăm permanent ca ei să beneficieze de cele mai performante, concludente, neinvazive și rapide investigații imagistice, de expertiza unor medici de top, toate contribuind direct la crearea unei experiențe medicale cât mai plăcute.
Un alt obiectiv important al nostru este conștientizarea publicului privind importanța prevenției medicale, din păcate mult prea mulți români merg la medic când s-au confruntat deja cu primele simptome. Echipamentele medicale de ultimă generație pe care le avem în centrele Affidea ne ajută să identificăm și să acționăm rapid în tratarea unor afecțiuni. Un astfel de exemplu este investigația PET/CT care poate detecta schimbări morfologice cu 6 până la 12 luni înainte ca ele să fi detectate la nivel anatomic prin investigații tradiționale (RMN sau CT).
Potrivit rapoartelor Comisiei Europene privind Starea Sănătății în UE , țara noastră, comparativ cu celelalte state membre, investește cei mai puțini bani în prevenția bolilor – doar 1,7% din cheltuielile cu sănătatea, în timp ce media UE este de 3,1%. Astfel, într-un an, România investește pentru prevenție doar 18 euro/persoană. În aceste condiții, sistemul privat trebuie să găsească formulele pentru a oferi servicii medicale performante și accesibile populației, să informeze și să educe oamenii în prevenția anumitor patologii. Speranța de viață în România este de 75,3 ani, în timp ce media în UE este de 80,8 ani, numărul mare de decese fiind atât din cauze tratabile, cât și prevenibile.
Compania noastră derulează ample campanii de informare a publicului (online și offline) privind importanța controlului medical preventiv, efectuarea periodică a analizelor de sânge, a programelor de screening, precum și monitorizarea cu atenție a evoluției unor afecțiuni. Am construit parteneriate strategice cu alte platforme digitale importante în domeniul medical, cu jucători importanți din domeniul farmaceutic pentru încuraja și facilita accesul publicului la serviciile medicale. Împreună putem să schimbăm paradigma de viață a românilor, să-i ajutăm să acorde atenție și timp sănătății lor, să se bucure de o viață sănătoasă și cât mai lungă.