Brandul Step Aboard, conceput de românca Georgiana Mocanu, a trezit interesul retailerilor de pe piețe îndepărtate precum Orientul Mijlociu sau Japonia. Ambalat în spray-uri asemănătoare celor de graffiti, care ne duc imediat cu gândul la arta stradală, parfumurile Step Aboard au avut o evoluție favorabilă, de la lansarea din 2019 încoace.
Nici nu e de mirare, de vreme ce „nasul” din spatele colecțiilor rămâne cunoscutul Bertrand Duchaufour, care a colaborat de-a lungul timpului cu case celebre precum Givenchy, Lalique, Penhaligon’s sau Amouage, dar și cu parfumerii de nișă precum Olfactive Studio, Siberian Wellness sau Step Aboard.
Creatoarea brandului, Georgiana Mocanu, este o româncă stabilită la Milano. Încă din timpul studiilor la Facultatea de litere și literatură străină din Brescia, s-a apropiat de lumea artistică la Paris, unde în cadrul unui program Erasmus a câștigat o bursă de studiu la Muzeul Luvru, departamentul de artă grafică. După facultate, s-a îndreptat către o altă pasiune a sa, moda. A lucrat ca visual merchandiser și sales assistant pentru case de modă precum Burberry, Max Mara și Hermès, cea din urmă fiind cea mai importantă pentru dezvoltarea sa, unde a acumulat experiență în deschiderea de magazine, în marketing, comercial, în abordarea de clienți VIP și unde a făcut inclusiv traininguri care i-au îmbogățit bagajul de cunoștințe în retailul de lux. Tot la Hermès a descoperit parfumurile lui Jean-Claude Ellena, parfumierul casei, care a colaborat și cu Bulgari și Van Cleef. Atunci i-a venit pentru prima dată ideea de a lansa o nouă etichetă olfactivă, marketată într-un mod alternativ.
Dar pentru că-și dorea să facă un business ca la carte, s-a înscris la Școala de parfumerie din Parma, unde nu doar că a învățat tainele fabricării parfumurilor, dar școala i-a servit drept consultant în elaborarea planului de afaceri și a ajutat-o să stabilească contactele atât de necesare lansării unui parfum. După o muncă de aproape un an, în 2019 lansa prima colecție a liniei sale inovatoare de parfumuri, 100% Made in Italy, care au făcut vâlvă pe plan internațional.
Brandul său a câștigat tot mai multă notorietate prin prezența la cele mai mari târguri de profil, Tranoi, White, Esxence și Pitti Flagranze, printr-o marketare corectă și prin parteneriate de excepție, cu magazine de top precum Galeriile Lafayette, One-Off, Le Bon Marché Rive Gauche, Dover Street Market, bucățica de retail a brandului Comme Des Garcons, iar în ultima vreme a pătruns și în department store-uri faimoase din Rusia, precum Tsum, pe piețele arabe și în Japonia.
Chiar după lansarea primei colecții, cea dedicată orașului Milano, pandemia de Covid-19 i-a modificat planurile. Însă a reușit să lanseze și o a doua colecție dedicată Londrei și locurilor emblematice de pe noua linia de metrou Elisabeth Line.
„Eu nu vand un parfum, vând un pachet complet (poveste, stare, experiență), iar pentru că a trebuit să ne limităm expunerea odată cu închiderea magazinelor, în special din Italia, care a fost îndelung afectată de Covid, a trebuit sa regândesc conceptul și să mă reorientez către alte piețe mai îndepărtate și către mediul online”, explică Georgiana Mocanu pentru Forbes România.
Astfel, brandul a început să colaboreze cu bloggeri din zona de beauty, iar în paralel și-a dezvoltat site-ul, care a simțit o creștere foarte rapidă, într-un moment în care magazinele din Italia și din Europa nu mai lansau comenzi, fiind închise.
Piețe noi și extinderi ale Step Aboard
La debutul pandemiei, brandul a început o colaborare de distribuție cu Rusia, unde s-au obținut rezultate frumoase într-un timp foarte scurt. „Noi i-am sprijinit pe partea de marketing, producând din Italia diverse continuțuri si materiale pentru promovare, prin care brandul a căpătat un adevărat brand awarness”, declară Georgiana Mocanu. Parfumurile ei au ajuns astfel în department store-uri importante din Moscova, iar parfumul Bosco Sospeso a fost catalogat de Glamour Rusia ca fiind unul dintre cele mai apreciate parfumuri din 2021, la rubrica Best of Beauty 2021.
Apoi, începând cu vara lui 2021, brandul a inițiat o colaborare și cu Emiratele Arabe Unite, iar Step Aboard a ajuns în parfumeriile exclusive din Abu Dhabi, printr-un acord de distributie cu lanțul de nișă Limited Gallery. „Rapoartele care îmi vin de acolo sunt surprinzătoare, datorită faptului că parfumurile mele conțin doar 20% alcool, deci pot fi utilizate și pe barbă. Astfel, parfumul devine un all over, un ritual de frumusețe îmbrățișat și de numeroși clienți de sex bărbătesc. Iar într-un scenariu complet și somptuos, așa cum sunt magazinele lor, produsul meu iese în evidență și sparge imaginea pe care o aveau înainte despre un parfum.” (G.M.) Obiectivul partenerilor săi arabi vizează extinderea distribuției, în următoarele luni, în Dubai și Oman.
În cadrul celui mai recent târg Pitti Flagranze, brandul a atras și atenția țărilor baltice, care au lansat comenzi. „Acești clienți devin din ce în ce mai interesanți pentru industria beauty, deoarece vând altfel. Ei descriu lumea parfumurilor prin evenimente unde se folosesc de savoarea mâncării sau a băuturilor, și creează astfel o legătură între parfum și gust”, spune Georgiana.
Un alt mare succes al Step Aboard este accesarea pieței asiatice, prin includerea foarte recenta a brandului în parfumeriile Noseshop din Tokyo. „Cu japonezii lucrăm direct, B2B, iar pentru a importa bunurile noastre a fost nevoie din partea lor de mult efort. Înregistrarea brandului în Japonia presupune costuri mari de transport, pe care ei le susțin. Lucrul cel mai semnificativ într-un sector de nișă este distribuția, iar calitatea serviciilor lor este unică, la fel ca scenariul cu care reprezintă fiecare brand în magazin, ceea ce face din fiecare produs ceva unic de povestit și de trăit. Sunt foarte mândră să fiu narată în „tabloul” lor”, mai spune fondatoarea Step Aboard.
În acest moment, parfumul Cuoio di Thaon este sold out, s-a dovedit a fi best seller-ul brandului încă de la lansare. Are o structură urbană de piele, ușor umezit de rom și îmbogățit de un iris care îi dăruiește o eleganță actuală. Georgiana mărturisește că dorește să-i aducă un grad de concentrare în plus, pentru a-i da mai multă putere, iar în două luni îl va scoate din nou pe piață. „Primim zeci de mesaje și e-mailuri zilnic, de la clienți care ni-l solicită”, povestește Georgiana.
Fiecare parfum este o lucrare de artă, unde pânza este corpul celui care-l poartă, călătorind prin cinci locații ale orașului Milano sau alte trei ale Londrei, povestite prin mirosuri și culori, toate accesibile grație unui metrou imaginar care ne invită să le descoperim.
Planurile de viitor ale Georgianei Mocanu includ transformarea structurii companiei, mai mult spațiu pentru a putea îngloba o logistică internă, și mai mulți angajați talentați. Totodată, Georgiana se va lansa și în zona de consultanță și dorește să ofere mai departe informațiile acumulate de-a lungul timpului, grație rețelei pe care și-a creat-o, care îi permite să acceseze cei mai buni profesioniști din Italia și Franța.
Totodată, dorește să-i reunească pe profesioniștii din beauty, design și fashion pentru a aduna fonduri destinate asociațiilor non-profit. Recent, a fost invitată să se alăture unui charity shopping, o inițiativă generată de Academia de Costum și Modă din Milano, la care produsele Step Aboard s-au aflat alături de branduri precum Chanel.
A realizat că nu este important ce vinzi în magazine, și că experiența de shopping este doar o sferă de care se poate folosi pentru a uni oameni frumoși din mai multe domenii și a crea legături care duc în aceeași direcție…