Crede cu tărie în creșterea organică a unei afaceri prin îmbunătățirea brandurilor, integrând valorile companiei în toate experiențele create.
Maria Tătaru are 30 de ani și a absolvit Facultatea de Comerț din cadrul Academiei de Studii Economice din București (ASE). Ulterior, s-a orientat și spre alte programe, precum cele dezvoltate de IAA School, Bucharest International School of Management, Fundația Leaders și Trend Consult. În prezent, este voluntar activ al Fundației Autonom, unde coordonează campaniile de fundraising, fiind implicată preponderent în proiecte de orientare în carieră sau acordarea de burse pentru copiii cu potențial.
Iată cine sunt tinerii din promoția 2022 – Forbes 30 sub 30
Tânăra este pasionată de psihologie și de inteligența emoțională și consideră că „liderii din noua generație ar trebui să exceleze la aceste capitole, deoarece legăturile reale între oameni sunt cele care fac echipele să fie cu adevărat puternice, iar ele nu se pot forma fără a înțelege contextul și valorile celuilalt”.
Încă din liceu, Maria Tătaru s-a implicat în diverse proiecte, și-a însușit roluri în BTL, HoReCa și e-commerce. În timpul finalizării licenței, a aplicat pentru un internship în cadrul departamentului de marketing Autonom, „iar de atunci pot spune că a început realmente călătoria mea în marketing. Faptul că am început într-o companie antreprenorială și cu o cultură organizațională centrată pe învățare m-a ajutat enorm să am un proces de creștere accelerat”, adaugă Maria Tătaru.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
În 2006, Autonom și-a început activitatea în Piatra Neamț ca furnizor de servicii de închirieri mașini, iar Maria Tătaru s-a alăturat echipei în 2014. În prezent, compania este un furnizor integrat de servicii de mobilitate și finanțare, care operează o rețea unică de agenții, cu sedii în peste 30 de orașe din România și Ungaria. În toate diviziile, Autonom are peste 500 de angajați și operează o flotă de peste 14.000 de mașini. La finalul anului 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 80 de milioane de euro și un profit net de peste 4,5 milioane de euro.
La început, rolul său în companie a fost de a dezvolta canalele de vânzare pentru divizia de închirieri auto. După 3 luni petrecute la Autonom, Maria Tătaru a plecat singură la Londra pentru a se întâlni cu partenerii internaționali și pentru a deschide noi canale de vânzare. Anul următor s-a înregistrat o creștere a veniturilor prin aceste canale cu 40%. De-a lungul timpului, Maria Tătaru s-a ocupat de dezvoltarea brandurilor din portofoliul Autonom prin crearea și implementarea strategiilor și campaniilor de marketing în mediul online, cât și offline, „însă cel mai provocator proiect de până acum a fost rebrandingul companiei, în urmă cu trei ani”.
Astăzi, în poziția de Marketing Manager, Maria Tătaru este responsabilă de coordonarea strategiei de brand și de comunicare a companiei, dar și de vizibilitatea brandului în rândul publicului țintă și de dezvoltarea canalelor de distribuție alături de echipele de vânzări. „Împreună cu echipa mea, povestim viața din interiorul Autonom și asigurăm vizibilitatea companiei pentru a susține creșterea acesteia, construim punți de dialog cu clienții noștri și dezvoltăm experiențe pentru aceștia”, punctează Maria Tătaru.
Maria Tătaru este de părere că modul în care consumăm serviciile de mobilitate se va schimba semnificativ în următorii ani. Trecerea de la mentalitatea definită de dorința de proprietate atât de reprezentativă României la shared & sustainable economy va aduce din ce în ce mai multe oportunități mediului de business local.