FacebookTwitterLinkedIn

La 18 ani a pus bazele primului său business, unde dezvolta elemente de tip 3D pentru SecondLife, ceea ce astăzi s-ar putea numi prima iterație a Metaverse.

Irina-Alina Constantin (30) s-a născut în Sinaia, județul Prahova, și este absolventă a Facultății de Automatică și Calculatoare, cu specializare în Inteligență Artificială. A activat în industria jocurilor video în cadrul unor companii, precum Ubisoft sau Erepublik, și este pasionată de citit, scris și călătorii. „Îmi place să călătoresc pentru că simt că îmi oferă posibilitatea să mă desprind de activitatea mea de zi cu zi, dar și pentru că îmi dă oportunitatea să explorez diverse culturi și stiluri de gândire care îmi servesc mai departe ca sursă de inspirație pentru ceea ce facem la VAUNT”, spune antreprenoarea.

Iată cine sunt tinerii din promoția 2022 – Forbes 30 sub 30

Fiind studentă la Automatică și Calculatoare (UPB), Irina Constantin și-a dorit să își exploreze latura tehnică și a lucrat ca programator în cadrul unei companii de BareMetal, Bigstep.

La 21 de ani și-a dat seama că munca pe care o face vrea să aibă mai mult impact și a luat drept etalon alte produse tech din industrie care aveau impact la scală globală. Inițial a început cu o companie care oferea servicii de software la comandă.

Primul său proiect mai complex a constat într-un ERP pentru zona de real estate, iar pitch-ul a fost câștigat pe un design realizat de către ea. De acolo, Irina Constantin a pornit parcursul său în industria de real estate realizând campanii complexe de marketing pentru proiecte în valoare de zeci de milioane de euro. 

În timp ce furniza aceste servicii, Irina Constantin, alături de co-fondatorul VAUNT, Răzvan Mitre, au continuat să exploreze diverse idei, precum Squired – o aplicație de rezervări în restaurante, dar și alte segmente și industrii în zona de retail, e-commerce și property management. Dar drumul îi tot aducea înapoi către real estate – după ce terminau campaniile, dezvoltatorii imobiliari le cereau ajutorul în rezolvarea altor probleme ce țineau de business care puteau fi soluționate cu ajutorul tehnologiei.

Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Irina-Alina Constantin și Răzvan Mitre au realizat astfel că există o oportunitate în această nișa. În 2020, cei doi au renunțat să mai ofere software la comandă sau campanii de marketing și au pariat totul pe ideea lor, VAUNT. Un pariu care a reușit să atragă atenția mai multor persoane din industrie, iar într-un an au reușit dublarea portofoliului de clienți VAUNT, fară să aibă finanțare exterioară. „Față de anul trecut ne-am dublat numărul de clienți, ajungând la peste 50 de clienți din Europa și Emiratele Arabe Unite. Este posibil ca până la sfârșitul anului se ne triplăm veniturile”, spune Irina Constantin.

VAUNT este o soluție PropTech care ajută dezvoltatorii imobiliari și agenții imobiliari în managementul procesului de vânzare al unui proiect imobiliar național, cât și internațional. VAUNT este o companie 100% bootstrapped și profitabilă, prezentă atât în România, cât și în alte țări din Europa și Emiratele Arabe Unite. Împreună cu echipa sa, Irina Constantin a reușit să adune un portofoliu de clienți importanți, precum Nusco, Knight Frank sau Hills. În acest an, compania își va deschide porțile și în Statele Unite.