FacebookTwitterLinkedIn

Afacerile Bilka, producător de soluții pentru acoperișuri, au trecut în 2021 pragul de 1,1 miliarde lei, (225 milioane de euro). Rezultatul reprezintă o creștere cu 40% față de anul anterior, când a înregistrat afaceri de 795 milioane lei, a anunțat compania.

„Creșterea a adus o nouă provocare pentru noi, și anume gestionarea problemelor apărute pe lanțurile logistice de aprovizionare la care s-au adăugat majorările prețurilor la materiile prime”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Compania și-a propus pentru anul în curs o creştere a afacerilor de 20%, obiectiv ce va fi atins în funcţie de evoluţia climatului macroeconomic și politic din acest an.

„Pentru 2022 previziunile noastre sunt pozitive, motiv pentru care ne-am bugetat o creștere a afacerilor de 20%. Avem speranța că anul acesta impactul pandemiei se va diminua și vom vedea un impact pozitiv în economie“, a adăugat Horațiu Țepeș.

Compania continua planul de extindere și investiții, la nivel local, în timp ce la nivel regional analizează pieţe din ţările apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat în următorii ani.

Printre planurile pentru 2022 se numără o nouă fabrică, unde Bilka ava fabrica panouri termoizolante și profile industrial. Astfel, bugetul de investiţii al companiei pentru anul acesta se ridică la 10 milioane euro, iar fabrica urmează să fie dată în funcţiune în etape, până la finalul anului 2022. Compania a investit în jur de 30 de milioane de euro în ultimii patru ani, potrivit CEO-ului Bilka.

În prezent, producţia pentru articolele cu destinație industrială reprezintă 20% din cifra de afaceri a companiei, restul de 80% fiind produse pentru sectorul rezidențial.

Pentru anul acesta, Bilka mai vizează investitii şi în extinderea capacităților de producție pentru divizia de acoperișuri, pentru produsele deja existente în portofoliu, analizând şi oportunitatea de a-și crește gama de produse.

Înființată acum 15 ani, Bilka a crescut de la 7 la peste 600 de angajaţi câți are în prezent și a realizat investiții de peste 60 milioane euro. Compania vinde pe plan intern și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele sale ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.