Georgiana Dragomir, Managing Director Grapefruit
Forbes: Situația social-politică și economică din România anului 2018 a fost o oportunitate sau o dificultate pentru agenția dvs?
Georgiana Dragomir: Suntem o agenție versatilă, așa că ne adaptăm cu succes indiferent de situație și tot timpul reușim să ne creăm oportunități.
Forbes: Care au fost cele mai bune trei întâmplări/evenimente ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care activați?
Georgiana Dragomir: Implementarea unor servicii precum Uber Eats pe piața românească, iar faptul că eMAG a înregistrat vânzări de peste 100 milioane de euro de Black Friday dovedește existența unui potențial imens pe piața digitală românească. Al treilea eveniment plăcut vine din partea Google care, cu ocazia Centenarului, a publicat o colecţie Google Earth dedicată României, frumuseţilor acesteia şi momentelor care i-au marcat istoria.
BILANȚ 2018 – IOANA MUCENIC (MINIO STUDIO)
Forbes: Dar cele mai regretabile trei lucruri ale anului 2018 pe piața de comunicare pe care vă desfășurați activitatea?
Georgiana Dragomir: Facebook a ocupat prima pagină la capitolul acesta în anul 2018: Scandalul Cambridge Analytica, un Security Breach, în care au fost expuse 50 de milioane de conturi și faptul că s-a descoperit că Facebook avea aranjamente de data-sharing cu alte companii tech (Amazon, Apple, Microsoft, Netflix, Spotify and Yandex ). Aceste întâmplări pun digitalul într-o lumină foarte neplăcută și scad încrederea publicului.
BILANȚ 2018 – CRISTIAN BULFINSCHI (BRANDS&BEARS)
Forbes: Care sunt speranțele și temerile dvs, referitoare la piața de publicitate și marketing din România în anul 2019?
Georgiana Dragomir: Sperăm să vedem o creștere în adoptarea AI-ului și Machine Learning-ului în procesul de onboarding al marilor companii. Cu ocazia asta s-ar putea automatiza și fluidiza achizițiile de produse și servicii și ar reduce considerabil costurile de customer relations.
(20 decembrie 2018)
credit foto © 2017 Paul Padurariu