Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Australia merge mai departe cu legislația media, în ciuda blocajului impus de Facebook

Primul ministru australian Scott Morrison a promis vineri că va continua demersul legislativ prin care obligă Facebook să plătească editorii pentru conținut, în ciuda faptului că rețeaua de socializare a blocat ieri accesul utilizatorilor la ştiri pe platforma sa.  
Facebook Australia legi media

Facebook a eliminat paginile de știri interne și internaționale pentru australieni, blocând utilizatorii platformei sale în a împărtăși orice conținut de știri joi, motivând că nu a avut de ales, transmite Reuters.

Blocajul masiv provocat de Facebook, care a șters, de asemenea, mai multe conturi ale guvernului și ale departamentelor de urgență, precum și site-uri ale organizațiilor de caritate, a provocat indignare generalizată.

Morrison a caracterizat acțiunea Facebook drept neprietenoasă și a declarat că liderii din Marea Britanie, Canada, Franța și India și-au arătat sprijinul.

“Există mult interes mondial în ceea ce face Australia. De aceea invit… Facebook să-și ia un angajament constructiv, deoarece știu că ceea ce va face Australia aici este probabil să fie urmat de multe alte jurisdicții occidentale”, a declarat Morrison.

Ministrul canadian al patrimoniului, Steven Guilbeault, a declarat joi că și țara sa va adopta abordarea australiană, pregătind propria legislație în lunile următoare.

Legea australiană, care va obliga Facebook și Google să încheie acorduri comerciale cu editorii australieni sau să facă față arbitrajului obligatoriu, a fost deja aprobată de camera inferioară federală și se așteaptă să fie adoptată de Senat în săptămâna viitoare.

Trezorierul australian Josh Frydenberg a discutat cu CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, pentru a doua oară, după blocaj. Acesta a declarat că „este în joc aici ceva mult mai mare decât doar una sau două tranzacții comerciale. Este vorba despre suveranitatea Australiei”.

Și Google a avertizat că își va retrage serviciile cheie din Australia dacă legile vor intra în vigoare. Cu toate acestea, gigantul tech a anunțat o serie de acorduri de licențiere încheiate în ultimele săptămâni.

Blocajul Facebook a avut un impact imediat asupra traficului către știrile australiene.

Astfel, traficul total către site-urile de știri australiene de pe diferite platforme a scăzut cu o zi înainte de interdicție cu aproximativ 13% în țară și cu aproximativ 30% în afara țării, potrivit primelor date ale societății Chartbeat din New York.

În mod similar, traficul către site-urile de știri australiene numai de pe Facebook a scăzut de la aproximativ 21% la aproximativ 2% în Australia și de la aproximativ 30% la aproximativ 4% în afara țării.

Președintele executiv al News Corp Australasia, Michael Miller, a confirmat impactul, însă a declarat că a crescut numărul australienilor care vizitează direct site-urile web ale companiei. „Cu siguranță, traficul de recomandare a fost inexistent… în timp ce traficul direct către site-urile noastre a crescut cu două cifre”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii