Cautare




, Staff

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Democratizarea avocaturii

Avocații fac o casă tot mai solidă cu tehnologia, iar principalul beneficiar este clientul.
ana maria udriste 3O5A0931

După doar trei ani de practică, la 26 de ani, Ana-Maria Udriște, avocat independent specializat în dreptul concurenței, cu drept de practică în Baroul București, și-a propus să șteargă praful de pe sistemul de avocatură cu ajutorul mouse-ului, internetului și al „roboților”. La începutul anului trecut, împreună cu William Bognar (designer la Avocatoo), ea a inițiat o plaformă care îi conectează pe clienți cu avocații potriviți situației lor. I-au inspirat și site-urile de profil din America și Marea Britanie, însă au adaptat proiectul la țara noastră. Și-au prezentat ideea la Innovation Labs, ediția din mai 2016, de la București, unde au finisat-o și unde au mai găsit alți parteneri – Leonard Mart (actualul CCO), Ștefan Alexandru (actualul CTO) și Tudor Juravlea (UX, UI).

Top ,,30 sub 30″, ediția 2017

În aceeași lună, cei cinci au și lansat-o: Avocatoo, o platformă unde potențialul client își prezintă problema, mai mulți dintre avocați îi propun o soluție preliminară, pe care să o realizeze într-un anumit timp și cu un anumit onorariu. Clientul îl plătește, în avans, prin intermediul platformei, doar pe avocatul cu care încheie contractul, nu pe toți cei care au propus soluții, cei doi aflând cine sunt de-abia după ce se face plata și se semnează contractul. De la lansare și până în prezent, au primit aproximativ 500 de solicitări, care s-au concretizat în 170 de cazuri preluate, iar singurele domenii neabordate sunt achizițiile publice și energia regenerabilă.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

În prezent, pe platformă sunt înscriși 56 de avocați din aproape toată țara, dar avocații interesați pot să mai solicite înscrierea și vor fi acceptați doar după ce vor fi verificați. „Avantajul platformei este că se poate acorda consultanță și asistență, dintr-un oraș în oricare altul”, explică Ana-Maria. După analiza preliminară, unii utilizatori au realizat că nu au un caz cu care să meargă în instanță. Pentru cazurile de pe Avocatoo, avocații pot înainta un tarif mai mic decât cel obișnuit, pentru că elimină din cheltuielile curente cu întreținerea unui birou, iar onorariul este estimat pe proiect, nu pe oră. Pentru fiecare proiect câștigat prin intermediul platformei, avocatul trebuie să achite un comision, fie ca procent din proiect, fie ca sumă fixă. Ana-Maria susține că Avocatoo le permite avocaților să își găsească suficiente cazuri astfel încât să se poată specializa într-un domeniu, fără să se îngrijoreze în privința banilor.

Experiența i-a motivat să mai lanseze un proiect, în octomrbrie 2016: Jurio, un portal de jurisprudență unde au adunat toate hotărârile judecătorești publice și toate deciziile de la autorități publice, fiind destinat tuturor celor din domeniul juridic, de la avocați până la notari și judecători. Abonamentele pornesc de la 449 de lei, o licență pentru trei luni, și ajung până la 1.599 de lei, o licență anuală. O licență permite accesarea programului Jurio de către aceeași persoană de pe mai multe dispozitive pe care le-a asociat contului și de a căror utilizare i-a anunțat pe administratorii platformei. Au deja 273 de abonați, o companie făcându-și, în medie, un abonament cu cinci licențe pentru un an, la prețul de 4.500 de lei. Până la sfârșitul acestui an, ei speră să ajungă la 600 de utilizatori pentru Jurio. „Cele mai interesate de produs sunt companiile care ajung în instanță cu litigii, de la achiziții publice până la clauze abuzive”, precizează Ana-Maria. Peste un an sau doi plănuiesc să introducă un asistent virtual, dar au nevoie de o finanțare de 1,5 milioane de euro, doar pentru realizarea produsului și cercetare. „Căutăm finanțare din partea investitorilor și încercăm să aplicăm pentru anumite scheme de finanțare, fonduri europene, alte fonduri sau diferite organizații”, menționează Ana-Maria.

Investiția în Avocatoo s-a ridicat la 20.000 de euro, fiind susținută doar de Ana-Maria, iar în Jurio a fost de 50.000 de euro, fiind realizată de toți cei cinci. Ei estimează că vor recupera aceste sume până în 2020, după care vor intra pe profit. „Avocatoo este scalabilă în orice țară. Juridio este mai greu de scalat, din cauza particularităților”, detaliază Ana-Maria, care, în paralel cu implicarea în cele două platforme, acordă consultanță companiilor pe drept comercial, de la înființarea până la dispute între asociați, și este mentor pe segmentul juridic pentru echipele din Innovations Labs.

Ana-Maria a știut că vrea să devină avocat încă din clasa a VIII-a, așa că în liceu a participat la debate-uri, a făcut voluntariat și a studiat științele socio-umane. La facultate (2009-2013) și-a exersat abilitățile de lider, reprezentându-și colegi de grupă și pe cei de serie în Consiliul și în Senatul Facultății de Drept din București. La master s-a specializat pe „Metodologiile folosite în investigațiile privind traficul de resurse umane”, iar, peste doi ani, se pregătește să-și susțină doctoratul pe drept administrativ și dreptul concurenței. De la începutul anului trecut, deține propriul birou de avocatură, după ce înainte a lucrat la Chiuariu & Asociații și la Popovici Stoica Nițu & Asociații, specializându-se pe dreptul concurenței.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii