FacebookTwitterLinkedIn

Proiectele de CSR ale Arctic sunt în strânsă legătură cu strategia de sustenabilitate a companiei, dar și cu identitatea de brand a producătorului numărul 1 de electrocasnice din România. Am aflat mai multe de la Murat Büyükerk, CEO Arctic.

În ce măsură este componenta de CSR relevantă pentru afacerea și industria în care activați?

Responsabilitatea socială corporativă constituie o componentă de bază a strategiei noastre. Această abordare este strâns legată atât de istoria Arctic, cât și de faptul că este un brand care privește spre viitor. Iubit de români de peste 50 de ani, Arctic s-a adaptat și evoluează în mod constant împreună cu aceștia pentru a răspunde cât mai bine nevoilor în schimbare. Brandurile nu pot funcționa deconectate de valorile clienților, de aceea privim componenta de CSR ca fiind un proces de evoluție continuă care presupune alinierea strategiei de afaceri la nevoile pieței și ale societății. Arctic este un deschizător de drumuri în domeniul sustenabilității și al Industriei 4.0 în România, ceea ce se concretizează în metode de producție inovatoare și crearea de valoare adăugată din punct de vedere social și de mediu.

Ultimii trei ani au fost imprevizibili și complicați pentru companii. Care a fost rolul inițiativelor de CSR în acest context?

Companiile au devenit tot mai conectate la nevoile societății în ultimii trei ani. Pe de o parte, mediul de business este mai conștient de legătura dintre economie și sănătate sau educație. Pe de altă parte, 2020, 2021 și 2022 au schimbat modul în care consumatorii se raportează la branduri. Inovația digitală transformă rapid nu numai mediul de afaceri, ci și modul în care mărcile abordează chestiuni ca transparența sau responsabilitatea.

Atât economia, cât și societatea au resimțit din plin presiunea pandemiei. Pentru a sprijini profesioniștii din domeniul sănătății în lupta împotriva COVID-19, am reacționat cu promptitudine venind în întâmpinarea nevoilor mai multor spitale din țară. În cadrul campaniei Arctic pentru sănătate, compania a oferit în ultimii trei ani peste 1.600 electrocasnice în valoare de peste 1,9 milioane lei către aproximativ 100 de beneficiari, în principal spitale și servicii de ambulanță. Programul a fost lansat în primăvara anului 2020, dar nu s-a limitat la valurile pandemiei, dovadă sprijinul acordat Spitalului Clinic de Urgență „Grigore Alexandrescu” în august 2021.

Care sunt principalele proiecte de CSR ale Arctic anul acesta? Dar planurile de viitor ale companiei la acest capitol?

Am decis să continuăm programul Arctic pentru sănătate și să-l extindem pentru a include și mai mulți beneficiari. Astfel, am oferit electrocasnice Secției de Nefrologie Pediatrică a Institutului Clinic Fundeni și Spitalului Municipal Moreni. De asemenea, am rămas alături de ONG-urile care lucrează cu copii. Dacă la finalul lui 2021 am dotat cu electrocasnice locațiile SOS Satele Copiilor, anul acesta am ajutat alte două organizații – Autism Voice și Asociația KinetoBebe. 

Vom continua să sprijinim serviciile de sănătate și personalul medical din România, unde grupul nostru operează cel mai important centru de producție din Uniunea Europeană, și să răspundem rapid la nevoile cele mai presante ale comunității. Am convingerea că mediul de afaceri poate juca un rol mai important în domeniul sănătății. Sustenabilitatea și educația vor rămâne, de asemenea, în fruntea agendei noastre, la fel cum au fost în ultimii ani.

Ați menționat sănătatea, educația și sustenabilitatea. Cum sunt acestea conectate cu obiectivele de business?

Sustenabilitatea nu este posibilă fără sănătate și educație. Nu putem vorbi despre viabilitatea pe termen lung a unei afaceri fără toate cele trei componente. În ceea ce privește educația, având în vedere că România se confruntă în prezent cu un deficit pe piața muncii, companiile trebuie să se gândească la soluții pe termen lung. Anul acesta ne-am oferit ajutorul și la nivel gimnazial, dotând cu electrocasnice școala Theodor Rosetti din Solești, județul Vaslui. Compania Arctic este implicată atât la nivel de învățământ dual, cât și la nivel de învățământ superior. Proiectele din domeniul educației fac parte din strategia Arctic de management și dezvoltare a talentelor, care mai include programul de internship Fresh Start, FIT Graduate Engineering Program sau Academia Tech Pro. De asemenea, susținem mișcarea pentru egalitatea de gen în tehnologie și inovare prin inițiative precum Women inTech sau Arctic Women Community.