Luna decembrie este cea mai prosperă din an pentru business-urile din industria dulciurilor și modei, creșterile înregistrate ajungând până la dublul altor luni.
Provocarea majoră a anului ajuns la final a fost, pentru multe afaceri din diverse industrii, creșterea prețurilor. Aceeași provocare o remarcă și business-urile din sectorul fashion, care s-au confruntat cu dificultăți după creșterea costurilor materiilor prime și a celor de producție în general, după cum ne-a declarat Alice Botnarenco, fondatoare a brandului ALISIA ENCO. ”Eu am ajustat prețurile la începutul anului, pentru că nu am vrut să fac rabat de la calitate. Restul sunt provocări pe care le avem an de an, care au legătură cu realizarea produselor și găsirea unor materiale de calitate”, a afirmat antreprenoarea, în cadrul emisiunii ReInventarea României.
Față de 2022, Alice remarcă o evoluție pozitivă a business-ului său, respectiv o creștere de 5%, care ”deși poate părea modestă, pentru noi contează enorm, având în vedere contextul economic fluctuant și provocările din industrie. Asta înseamnă că relația cu clienții noștri se consolidează”.
Pornind de la un concept potrivit căruia ”îmbrăcămintea transcende limbajul și servește ca formă universală de exprimare, brandul se adresează femeilor cu creativitate și încredere printr-o gamă de cămăși care poartă povești și transmit mesaje puternice, îmbinând cultura și stilul. ”Suntem o afacere de nișă, confecționăm cămăși de business, care spun o poveste. Încercăm să oferim clientelor noastre o experiență, iar luna decembrie, într-adevăr, are cea mai mare pondere în cifra noastră de afaceri”. Producția a crescut semnificativ față de anii trecuți, iar planurile de viitor presupun consolidarea business-ului și menținerea calitatății produselor.
În ceea ce privește profilul consumatorului brandului ALISIA ENCO, acesta a rămas neschimbat: produsele sunt preferate de femei independente și influente, ”care nu poartă haine doar ca să se îmbrace”. ”Esența femeii ALISIA rămâne la fel, este pasională, apreciază calitatea și susține produsele românești. Au venituri peste medie și înțeleg că moda este declarația identității. Facem cămăși care spun o poveste, prin broderiile pe care le aducem. Oferim produse care sunt și pentru sufletul femeilor, nu doar pentru corp”, explică Alice, care subliniază importanța menținerii unei legături strânse cu comunitatea care preferă creațiile sale.