Cautare




, Redactor Forbes România

Media şi entertainment |
|

AFTERHILLS: Pasărea Phoenix a Moldovei

Spre marginea de sud a unor pădurici dese, într-o poiană mare de pe Valea pârâului Dobrovăț, afluent al râului Vasluieț, s-au concentrat așezări omenești încă din cele mai vechi timpuri. Astăzi locurile respective corespund comunei Dobrovăț, din județul Iași, iar timpurile noi aduc, începând de anul acesta, încă o comunitate de oameni în zonă (chiar dacă doar temporar), ce poartă numele AFTERHILLS.
Afterhills-2019

Cele 30 de hectare de pădure vor găzdui în acest an Festivalul AFTERHILLS, cel mai iubit festival al Moldovei, după cum îl numesc chiar organizatorii. Aflat la a treia ediție, evenimentul a atras anul trecut un număr de peste 100.000 de participanți, în doar patru zile. Aceeași participanți care au îndurat, în primul an cele mai crunte ruperi de nori și furtuni: „Cu nicio campanie de marketing nu obțineam acest efect. Nu faptul că a venit furtuna propriu-zisă a contat, ci faptul că am reacționat după furtună. Aveam toate motivele să închidem și să plecăm acasă”, spune Ovidiu Biber, cofondator AFTERHILLS.

Dar nu au plecat acasă, chiar și în ciuda uimirii partenerilor prezenți la eveniment care deja împachetau și se aflau pe picior de plecare.AFTERHILLS a continuat și pentru că a avut susținerea publicului, care venea, „doar ca să vadă ce se întâmplă și cum s-au mobilizat organizatorii”, adaugă Ovidiu.

 

De la furtună la cer senin

Bugetul pentru ediția din acest se ridică undeva la 3 milioane de euro, în creștere cu aproape 30%, comparativ cu anul anterior. 2019 vine la pachet și cu o serie de transformări, mai exact de îmbunătățiri. Organizatorii au decis ca anul acesta, evenimentul să se desfășoare în perioada 23 august-1 septembrie, pe parcursul a două weekenduri, unite de o perioadă de „intermezzo”, după cum au numit-o fondatorii. Avantajul de care se vor bucura festivalierii în ediția de la sfârșitul acestei veri este că indiferent de weekendul ales, accesul va fi gratuit în perioada intermediară, unde vor avea la dispoziție zone de relaxare și de activități recreative.

„Având două weekenduri ca puncte de vârf și perioadă intermediară, nimeni nu se mai grăbește să comunice cât mai mult cu publicul pentru că acesta vine natural, organic, nu se mai grăbește”, explică Ovidiu, unul din fondatorii AFTERHILLS.

Această perioadă de intermezzo reprezintă instrumentul prin care organizatorii s-au îndreptat către companiile mari din regiune către care au venit cu propuneri de teambuilding-uri, summer party-uri și pachete de grup. Prin completarea unui chestionar, angajații au fost puși să aleagă locații de desfășurare a următorului eveniment alături de colegii din firma unde activează. „În teambuilding-urile alese, angajații trebuie să aibă și momentele de liniște, de cunoaștere și de aceea credem că varianta intermezzo se potrivește lor. Va urma apoi și distracția”, explică Ovidiu Biber (foto).

Primul weekend (23-25 august) este dedicat segmentului de vârstă cuprins între 18-25 de ani, o categorie de public care până acum nu a fost majoritară, dar pe care reprezentanții AFTERHILLS spun că e necesar să o ia în considerare începând cu acest an. „Anul acesta este cumva despre ce se întâmplă în ultimii ani în România. Avem în sfârșit o generație care are voce, care are ecou, pe care o vedem că în jurul nostru schimbă lucruri. Și culmea că generația asta nu contează doar pentru noi, ca organizatori de evenimente, ci în ansamblu, pentru sistemul social și economic”, explică Ovidiu Biber. În primele trei zile ale festivalului vor fi prezenți Rita Ora, Don Diablo, Quintino si Sam Feldt (Live), dar și R3HAB, CTC și Nane. În cel de-al doilea weekend, 30 august-1 septembrie, vor urca pe scena festivalului nume precum Fedde Le Grand, Gareth Emery, Faithless DJ Set, GusGus, Moderator, Morcheeba, Télépopmusik, Hugo Kant, IPHAZE, Subcarpați, Șuie Paparude. O serie de noi artiști vor fi anunțați în perioada următoare de către organizatori.

Cei mai mulți vizitatori sunt cei cu vârste cuprinse între 25-34 de ani, care vin din Iași, în mare parte, dar și din restul țării: „Cei mai mulți vizitatori sunt din zona Iașiului, iar din celelalte județe învecinate sunt cumva puțini oameni. De ce? Pentru că publicul nostru ori s-a mutat la Iași, ori s-a mutat la Bucuresti. Iar pe locul doi sunt vizitatori care vin din București, în proporție de aproximativ 35%. Dar în general vin din toată țara”, explică Victor Mandric, cofondator AFTERHILLS.

Citește și: Radiografia distracției din România: Cât de profitabilă a devenit piața festivalurilor din România și cine sunt cei mai importanți jucători de pe piața de entertainment la nivel local?

 

Mai mult decât atât, porțile festivalului sunt trecute și de vizitatori străini, care vin din state ca Marea Britanie, Italia, Spania, Bulgaria sau Ungaria. „Noi credem că am pus foarte vizibil pe hartă și în acest an evenimentul. Toți știu că România s-a împărțit cumva, în funcție de regiuni. Noi suntem ai Moldovei, dar suntem un eveniment național și cu adresabilitate internațională.  Ne bucurăm să spunem că anul trecut am avut oameni din 41 de țări care au venit la festival”, spune Ovidiu Biber, unul din fondatorii evenimentului de la Iași.

 

Startul schimbării regionale s-a dat la Iași

Dacă la început, oamenii aveau mentalitatea că vin la un spectacol sau la un concert, în timp, percepția publicului s-a schimbat. „Ce ne-a afectat pe noi în primul an este ideea faptului că oamenii spuneau că merg la concert sau la spectacol. Genul acesta de mentalitate îți blochează porțile. Iar dacă spui că în mintea ta mergi la concert, ți se va derula în minte un anumit film. Noi trebuie să-l facem pe cel care vine să înțeleagă că poate să ajungă mult mai devreme decât începe artistul lui preferat, să evite aglomerația, cu atât mai mult cu cât există și alte activități în cadrul festivalului”, au spus reprezentanții AFTERHILLS.

Un festival nu se mai rezumă astăzi doar la specificul său muzical, ci reprezintă o adevărată experiență pentru participanți, de la zone variate de food court și până la zone de glamping. Pe lângă cele 5 scene de muzică, în cadrul evenimentului vor fi prezenți și vendori locali de mâncare, care întregesc line-up-ul în materie de gusturi și dorințe culinare.

„A fi alături de producătorii locali din Iași și din regiune a devenit pentru noi un lait-motiv. (…) De la an la an, procentul lor a crescut. Anul trecut 40% dintre toți partenerii din festival erau din regiunea noastră iar anul acesta procentul a crescut și ajunge până la 60%”, spun fondatorii festivalului.

Încă un aspect inedit pe care organizatorii de la AFTERHILLS l-au adăugat în acest an pe listă este colaborarea cu sătenii din zona Dobrovăț dispuși să cazeze turiști în gospodăriile lor, să le ofere o masă sau chiar să-i plimbe prin împrejurimi cu o trăsură cu cai. „Oamenii sunt receptivi și pentru că populația din zonă a mai întinerit pentru că sunt foarte mulți oameni care se mută în zonă, fac tranziția de la urban la rural, pe principiul ne place să lucrăm în oraș, dar nu ne place să locuim în el” precizează Victor Mandric, cofondator AFTERHILLS, festival la care anul trecut au cântat şi mixat, printre alții, artiști și trupe precum Hurts, Paul van Dyk, Tricky, The Crystal Method, Vini Vici, Sunnery James & Ryan Marciano.

Piața festivalurilor din România a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase creșteri din economie. În ceea ce privește audiența, aceasta este estimată în acest an la peste 1 milion de oameni, arată un studiu realizat de compania de consultanță Frames. Dincolo de biletele vândute, business-ul de festival înseamnă zeci de milioane de lei încasări din servicii, de la mâncare și băuturi, la transport, turism, produse promoționale și afaceri conexe.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii