FacebookTwitterLinkedIn

Acțiunile Netflix Inc au înregistrat joi o scădere de 20%, tranzacționându-se la aproximativ 408 de dolari per unitate, după ce estimările specialiștilor au arătat o creştere redusă a numărului de abonaţi în primul trimestru din 2022.

Într-o scrisoare adresată acționarilor, Netflix a transmis că un motiv posibil care a împiedicat creșterea bazei de abonați ar fi dificultățile economice induse de pandemie, existente în mai multe părți ale lumii, potrivit Reuters. Analiștii anticipau ca în 2022 fenomenul de extindere a bazei de abonați să stabilizeze fluctuațiile majore ale companiei și să readucă cotele la ritmul de creștere existent înainte de pandemie.

În trimestrul patru din 2021, Netflix şi-a majorat numărul de clienţi cu 8,3 milioane, în timp ce analiştii estimau 8,4 milioane. La finalul anului trecut, numărul clienţilor pe plan global a ajuns la 221,8 mil.,o creştere de 18,2 milioane faţă de anul 2020. Săptămâna trecută, Netflix a anunţat majorarea preţurilor pentru serviciile de streaming din Statele Unite şi Canada.

Ca parte a strategiei sale de dezvoltare, Netflix încearcă să intre pe piața de jocuri video pentru mobil. În 2021 compania a lansat 10 jocuri și plănuiește să-și extindă portofoliul de jocuri în 2022.

Între timp, companiile concurente investesc miliarde în crearea unor noi programe care să le asigure extinderea pe piața serviciilor de streaming. Netflix se confruntă în special cu concurența platformelor Disney+ (Walt Disney) și HBO Max (AT&T Inc). De asemenea, deschiderea cinematografelor pe fondul ridicării treptate a restricțiilor va creea o nouă provocare pentru piața de streaming.