FacebookTwitterLinkedIn

În următorii doi ani, lupta pentru poziția de lider mondial în domeniul vânzărilor de automobile electrice se va da între Volkswagen și Tesla. Cu legislație care încurajează vânzările de mașini electrice, Europa și China sunt cele două piețe-cheie în stabilirea liderului.

Cu zece mărci în portofoliu, toate oferind inclusiv modele electrificate, Volkswagen acoperă toată gama de prețuri, de la accesibil la scump. La Tesla, gama de modele este limitată, ceea ce nu înseamnă neapărat o vulnerabilitate.

Audi eTron GT
Porsche Taycan și Taycan Sport Turismo

Colosul auto german și-a anunțat de ceva timp intenția de a depăși Tesla la vânzări și un studiu recent realizat de Bloomberg Intelligence arată că acest lucru se va întâmpla în 2024.

China și Europa sunt piețele unde se va da bătălia care va decide liderul. Ambele au o legislație care favorizează vânzarea de mașini electrice. Peste doi ani, mașinile electrice vor reprezenta 25% din vânzările de automobile din China, și 20% în Europa.

În acest moment, mașinile electrice reprezintă doar 11% din vânzările de automobile noi din China, dar legislația care încurajează electrificarea și descurajează motoarele cu combustie internă va face ca acest procent să se dubleze în mai puțin de trei ani.

Tesla Model 3

Volkswagen stă mai bine decât Tesla în Europa, unde are numeroase fabrici. În China, însă, Tesla deține 13% din piață, la egalitate cu producătorul local BYD, iar VW doar 3,5%. Liderul pieței chineze de mașini electrice este producătorul local Wuling, cu 16%, arată raportul Bloomberg.

Tesla produce în China doar Model 3 Sedan și Model Y SUV, fiind vulnerabilă în fața competiției locale, dar și a celor de la VW. În plus, producția fabricii din Shanghai este destinată în principal exportului.

Analiștii de la Bloomberg estimau anterior că americanii vor fi depășiți de germani în 2023, dar inaugurarea noilor fabrici Tesla din Texas și Germania au făcut ca această dată să fie amânată.

Tesla Cybertruck

Mult așteptata lansare a camionetei electrice Cybertruck, amânată deja de câteva ori, nu va schimba foarte mult situația, arată studiul citat de CNN. Aceasta va intra în competiție cu pick-up-urile electrice produse de Ford, GM și Stellantis.

În 2024, și Tesla, și VW vor vinde peste două milioane de mașini electrice, în timp ce chinezii de la BYD vor ocupa a treia poziție, cu un milion.

BYD Han