FacebookTwitterLinkedIn

Potrivit unui sondaj recent al Morning Consult, mai mult de jumătate dintre membrii Generației Z își doresc să devină influenceri cu normă întreagă, și nu este greu să înțelegi de ce: au crescut urmărindu-și colegii pe YouTube filmând tutoriale despre machiaj, povestind despre jocurile lor “Fortnite” și explicând despre cum se câștigă banii. 

Potrivit Business Insider, poveștile de succes ale influencerilor care fac milioane de dolari nu au făcut decât să galvanizeze generația Z care își dorește acum explicit să devină influenceri și își face strategii pentru a atinge acest scop.

În ultimii ani, însă, economia influencerilor s-a schimbat: au dispărut zilele în care postările puteau să se transforme brusc într-o carieră lucrativă și, în plus, competiția pentru faimă a devenit mai dură.

Mai mult, aspiranții influenceri nu concurează acum doar cu oameni – ci și cu inteligența artificială. Progresele în tehnologia AI au dat naștere unei industrii de influenceri creați de inteligența artificială, iar companiile mari încep să arate interes pentru abordarea lor, pentru că este mult mai eficientă din punct de vedere al costurilor de marketing. 

Cu instrumente precum generatorul de imagini AI Midjourney și Sora, care urmează să fie lansat de OpenAI și care produce videoclipuri extrem de realiste din indicații de text, crearea de conținut devine mult mai accesibilă. Astfel, AI este deja o amenințare serioasă pentru influencerii umani. 

Miquela Sousa – cunoscută sub numele de Lil Miquela – are 2,7 de milioane de urmăritori pe Instagram și câștigă peste 10 milioane de dolari pe an din contracte cu mărci internaționale cum sunt Prada și Calvin Klein. Lil Miquela nu este o persoană reală, ci una dintre cei aproximativ 200 de influenceri virtuali, conform Virtual Humans.

Împreună cu alții, precum Imma, care obține milioane de vizualizări pe TikTok, și Shudu, un model virtual, Lil Miquela a demonstrat că oamenii sunt dispuși să interacționeze și cu cineva non-human

Succesul lui Miquela nu a declanșat încă o revoluție a influencerilor virtuali din cauza costurilor, însă în ultimii doi ani AI a avansat suficient pentru a face influencerii digitali mult mai ușor de creat și de gestionat. 

În viitorul foarte apropiat, fiecare influencer AI va crea postări și videoclipuri și va începe să interacționeze cu publicul său. AI învață din fiecare interacțiune și folosește datele colectate pentru a deveni mai captivant. Nu este o problemă pentru AI să răspundă la absolut fiecare comentariu și la fiecare întrebare pe care o primește – instant.