FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Contextul economic, geopolitic și social are un impact major asupra multor industrii și nu cred că mai lasă loc de respiro. În plus, prin însăși specificul activității noastre, avem un mod de operare continuu din dorința de a fi mereu alături de partenerii noștri și de a identifica permanent cele mai bune soluții, indiferent de provocările momentului.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Fiecare industrie, fiecare afacere, este afectată într-o anumită măsură de aspectele enumerate mai sus. În Gebrüder Weiss, abordăm această situație din perspective diferite. Una este a clienților noștri, pe care îi ascultăm activ și identificăm soluții astfel încât lanțul de aprovizionare să funcționeze fără sincope. O alta se leagă de angajați. La Gebrüder Weiss, resursa umană este primordială și strategia noastră este de a oferi angajaților oportunități de dezvoltare profesională și personală, iar pe de altă parte de a acorda o atenție deosebită beneficiilor financiare și non-financiare pentru a creste satisfacția și, implicit, loialitatea colegilor noștri. 

Suntem îngrijorați în ceea ce privește impactul pe termen mediu și lung al crizelor pe care le traversăm, precum și în ceea ce privește volatilitatea din ce în ce mai ridicată în mediul economic. La acestea se adaugă și celelalte provocări cu care ne confruntăm pe plan local (infrastructura deficitară, lipsa forței de muncă). Cu toate acestea, experiența ne-a arătat că orice provocare creează noi oportunități, astfel că ne păstrăm optimismul și vigilența pentru perioada următoare. 

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Ne concentrăm pe consolidarea afacerii, pe dezvoltarea portofoliului de clienți, pe direcționarea investițiilor către echipamente, tehnologie și digitalizare, precum și către infrastructura logistică. O altă direcție pe care o urmăm se leagă de un traseu bine pus la punct ce vizează pe termen lung atingerea neutralității climatice.