
Anul trecut a fost unul prielnic pentru producătorul de vinuri Purcari Wineries, cel puțin din punct de vedere al evoluției veniturilor. Acestea au crescut cu 20% în 2021, ajungând la aproape 245 milioane de lei.
Ultimele date cu privire la rezultatele financiare ale companiei și care au fost publicate de Bursa de Valori București, arată că segmentul de bază „vinuri” a înregistrat în 2021 venituri de 237,3 milioane de lei, în creștere cu 17% față de nivelul din 2020. Însă, profitul net al companiei în 2021 a înregistrat o scădere de peste 30%, acesta ajungând la 41 milioane de lei, de la cele 59,2 milioane de lei – atât cât a fost în 2020.
„Am livrat un alt an puternic, cu o creștere robustă și marje solide în pofida presiunilor crescânde ale costurilor. Ne propunem să menținem acest ritm robust de creștere și în 2022. Avem în continuare un bilanț puternic, care conferă o reziliență suplimentară afacerii noastre și maximizează opționalitatea, ceea ce considerăm a fi deosebit de important în mediul inflaționist și geopolitic volatil în care ne aflăm”, afirmă Victor Bostan, director general Purcari Wineries.
De asemenea, grupul a consolidat Ecosmart Union („Ecosmart”), o companie de gestionare a reciclării deșeurilor prin creșterea participației de la 27% la 65,5%.
„Noua direcție de activitate, înființată anterior ca un parteneriat al mai multor companii care aveau ca scop atingerea obiectivelor de reciclare în creștere, a fost gestionată defectuos de către echipa executivă anterioară, ceea ce a declanșat necesitatea de a obține controlul în companie și de a iniția o perioadă de redresare operațională”, subliniază reprezentanții grupului.
Ecosmart a contribuit cu 7,3 milioane de lei la veniturile generale, influențând însă negativ la nivel de profit net cu 3,9 milioane de lei. Purcari Wineries estimează că Ecosmart va contribui cu aproximativ 30 milioane de lei la veniturile grupului în 2022, operând cu o marjă a profitului operațional estimată în intervalul de 5-10%.
Pentru 2022, Purcari Wineries estimează o creștere a veniturilor totale de 15 – 20% și o evoluție a profitului net cuprinsă între +10 – +15%. Pe segmentul „Vinuri”, compania estimează o creștere cuprinsă între 10 și 15%.
Purcari Wineries Plc este proprietarul brandurilor Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar. Grupul gestionează în jur de 1.350 de hectare de podgorii și operează cinci platforme de producție în România și Republica Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de aproximativ 30 de procente, și cel mai mare exportator de vin din Republica Moldova, livrând în peste 40 de țări.