Cautare




, Forbes Staff

Tech |
|

Vargha Moayed, Chief Strategy Officer UiPath: „Contiuăm expansiunea geografică, pentru noi nu există piață care să fie prea mică”

Care este strategia de creștere a UiPath și ce le lipsește antreprenorilor români pentru a avea un succes global?
Vargha Moayed

UiPath, platformă de Enterprise Robotic Process Automation (RPA), care oferă soluții de automatizare a activităților repetitive efectuate de angajați, evaluată în prezent la 7 miliarde de dolari, își continuă strategia de creștere și succesul internațional. Finanțarea care a dus compania la această evaluare a fost anunțată la finalul lunii aprilie, când UiPath a atras o finanțare Seria D, de 568 de milioane de dolari.

Conform Les Echos, start-up-ul fondat de Daniel Dines și Marius Tîrcă care a devenit și primul unicorn românesc, se pregătește să devină în curând „decacorn” – să ajungă la o evaluare de 10 miliarde de dolari și să se listeze pe bursa NASDAQ.

Les Echos: UiPath ar putea ajunge la o evaluare de 10 mld. dolari, devenind primul decacorn al Europei

În opinia lui Vargha Moayed, Chief Strategy Officer în cadrul UiPath, evaluarea de 7 miliarde de dolari este o consecință a acțiunilor companiei, și nu scopul acesteia.

„Evaluarea nu contează, nu lucrăm pentru evaluare, aceasta este o consecință că facem ceva bine, dar nu este scopul companiei. Nu vreau să fiu ipocrit și să spun că nu ne mulțumeste, pentru că ne ajută să strângem fonduri, să atragem talente. Dar motivul evaluării este pentru că avem baze solide, creștem rapid și piața pe care ne adresăm este mare”, a spus Moayed. Acesta a fost prezent în cadrul Forumului economic “Poveștile care schimbă jocul”, organizat de Camera Franceză de Comerț și Industrie din România (CCIFER) și comitetul român al Consilierilor de Comerț Exterior ai Franței (CCEF), care a avut loc pe 19 iunie, la București.

În opinia lui Moayed, principalele elemente strategice ale UiPath sunt extinderea geografică, dezvoltarea parteneriatelor deja existente cu clienții și creșterea numărului de procese care pot fi automatizate.

„Contiuăm expansiunea geoegrafică, pentru noi nu există piață care să fie prea mică. (…) Vrem să fim lideri în domeniu în fiecare țară din lume. Al doilea element strategic este să ne ajutăm clienții să-și scaleze business-ul folosind tehnologia noastră, până acum 10% dintre aceștia au făcut-o. Al treilea element este lansarea de noi produse: de exemplu dacă azi automatizăm 100 de procese, mulțumită produsului pe care îl vom lansa la începutul anului viitor, vom dubla numărul de procese”, a adăugat el.

UiPath a detronat OMV Petrom și a devenit cea mai valoroasă companie din România

Până la finalul acestui an, UiPath va ajunge la un număr de peste 6.000 de clienți și va avea venituri de aproximativ 500 de milioane de dolari.

Întrebat care este următoarea mare mutare a companiei, Vargha Moayed a spus că viziunea UiPath este să producă roboți care să poată fi folosiți de toată lumea cu ușurință.

„Unul dintre planurile noastre este să facem tehnologia user friendly pentru ca oricine să poată folosi sau programa un robot. (…) Construim un produs pe care îl vom lansa la finalul anului, AI Fabric, care permite companiilor să integreze Inteligență Artificială mai ușor în soluțiile furnizate de UiPath.”

Care sunt punctele tare și punctele slabe ale antreprenorilor români, în opinia lui Vargha Moayed?

„Principala problemă este mentalitatea. Românii încă nu gândesc destul de măreț. (…)  Am lucrat în America de Nord și încrederea în sine pe care o au americanii este remarcabilă, este parte din succesul lor. Românii trebuie să îndrăznească mai mult. Este o linie subțire între a fi <<humble>> și îndrăzne, în același timp. Humble în sensul în care folosești fiecare ocazie să înveți ceva, dar în același timp știi că nu ești mai prejos ca nimeni. Dar lucrurile tind să se schimbe pentru că se schimbă generațiile.”

El amintește astfel de un principiu esențial al succesului pe care UiPath l-a atins, menționat de Daniel Dines încă de când start-up-ul a devenit unicorn – „humbleness” sau smerenia în business. Printre punctele forte ale românilor menționate de Moyed se află această smerenie, dar și abilitatea de a vorbi mai multe limbi străine.

 

Primul unicorn românesc: Cum a reușit un start-up lansat de doi români în 2015 să fie evaluat la 1,1 miliarde de dolari?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii