FacebookTwitterLinkedIn

Update

Ministerul Transporturilor vrea să scape de unitățile sanitare pe care le are în subordine, au precizat reprezentanții Federației Sanitas din România. Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, afiliată la Federația Sanitas din România solicită public Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) explicații cu privire la situația angajaților din instituțiile medicale pe care le are în subordine în prezent, în situația în care va pune în practică intenția de a renunța la coordonarea lor.

Pe de altă parte, dr. Laurențiu Ungurianu, medic primar chirurgie generală la Spitalul CF Witting din București, punctează, într-un comunicat trimis redacției, că “Spitalele din rețeaua MTI nu mai corespund scopului pentru care au fost concepute și anume, asigurarea actului medical pentru angajații CFR, mulți dintre aceștia alegând alte spitale, în baza dreptului legal de a-și alege liber medicul și unitatea sanitară unde vor să fie tratați. Totodată, numărul lucrătorilor CFR au scăzut masiv comparativ cu structura de personal de dinainte de 1990. Practic, astăzi, spitalele CFR nu mai au un segment populațional dedicat ca și adresabilitate, ele devenind spitale generale, nearondate teritorial sau profesional.” El aduce și alte argumente, declarând totodată că clădirile actualelor spitale CFR sunt “vechi, uzate, chiar și în cazul celor reabilitate, care nu mai corespund normelor actuale de siguranță și fiabilitate”. În plus, nu există o Casă de Asigurări de Sănătate a Transporturilor, iar spitalele din subordinea Ministerului Transporturilor nu prestează activități specifice, fiind cele acordate în sistemul general de sanatate.

“Finanțarea spitalelor din subordinea Ministerului Transporturilor reprezintă o bugetare împovărătoare pentru minister, în condițiile în care nu se justifică necesitatea existenței lor în structura ministerului, fiind unități sanitare cu organizare și legiferare proprie Ministerului Sănătății”, mai spune dr. Ungurianu. 

Potrivit reprezentanților Sanitas, în spațiul public au apărut informații conform cărora, în urma unei solicitări a Secretariatului General al Guvernului, 25 de instituții și autorități care au rețea sanitară proprie și-au anunțat intenția de a prelua unul sau mai multe spitale aflate în prezent în subordinea MTI.

„Cum domnul ministru Sorin Mihai Grindeanu a ignorat până în prezent cererile Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR de a discuta subiectul cedării spitalelor din subordine și impactul asupra celor peste 3.500 de angajați, suntem în situația de a cere public răspunsuri la următoarele întrebări: Ce statut vor avea, cum vor fi reorganizate și cum vor funcționa instituțiile medicale preluate, având în vedere că unele au personalitate juridică, altele nu? Ce garanții avem că instituțiile care vor prelua unitățile medicale vor păstra destinația spațiilor în care se desfășoară activitatea medicală în prezent? Ce garanții se oferă personalului angajat că nu-și vor pierde locurile de muncă și drepturile salariale câștigate până în prezent?”, se arată într-un comunicat al Sanitas.

„Faptul că Ministerul Transporturilor a decis să renunțe la un patrimoniu format din peste 40 de clădiri și terenurile aferente este o decizie care produce pagube ce ar trebui să implice responsabilitatea juridică şi financiară personală a decidentului. Pe noi, Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR ne interesează în mod deosebit în ce fel vor fi afectate drepturile, contractele de muncă și activitatea angajaților din cele 15 spitale și 21 de  ambulatorii de specialitate/secții exterioare”, mai spun reprezentanții sindicatului. 

Foto: Spitalul CF Oradea