FacebookTwitterLinkedIn

Gigantul Unilever reacționează la acuzațiile de „shrinkflation” pe care lanțul francez de supermarketuri Intermarché i le-a adus în mod direct.

După ce la finalul săptămânii trecute, în mai multe magazine Intermarché au apărut afișe prin intermediul cărora se aduceau acuzații de „shrinkflation” furnizorului Unilever, oficialii producătorului alimentar au trimis executori judecătorești în unele supermarketuri, cerând Intermarché să oprească, cităm „campania de denigrare, transmite platforma RetailDetail.eu.

„Avant, Magnum ça voulait dire grand” („Magnum obișnuia să însemne mare”) – era scris pe unele dintre afișele expuse, făcându-se referire la ambalajul brandului Magnum al Unilever, care a fost redus în dimensiune.

Într-adevăr, conform reprezentanților lanțului de supermarketuri, greutatea unui produs Magnum a scăzut cu 70 de grame, împingând astfel prețul de vânzare pe kilogram cu 39%. Potrivit acestora, și alte mărci Unilever, precum Carte d’Or și Knorr fac parte din portofoliul produselor care au fost reduse în dimensiune, prețul la acestea rămânând aceleași ca atunci când produsele aveau dimensiuni mai mari.

Cu toate acestea, Unilever a decis să dea retailerul în judecată: „am primit o citație surprinzătoare de la Unilever”, au confirmat reprezentanții Intermarché pentru site-ul de știri 20minutes.

O audiere este programată pentru data de 31 ianuarie 2024, care întâmplător – sau nu – reprezintă și termenul limită pentru negocierile comerciale ce vor avea lor în Franța.

„De câteva săptămâni tot denunţăm practica de shrinkflation, practic cu mult timp înainte de începerea negocierilor actuale”, au completat oficialii retailerului francez, care au subliniat că prin această campanie, Intermarché încearcă să împingă producătorii către o politică cu un accent mai pronunțat pe transparență.

Intermarché nu este primul lanț de supermarketuri din Franța care acuză producătorii de astfel de practici neloiale. În toamna anului trecut, Carrefour pusese pe coridoarele sale afișe cu mesaje de tipul: „gramajul acestui produs s-a micșorat, însă prețul practicat de furnizorul nostru s-a majorat”.

Guvernul francez a anunțat că va solicita producătorilor și comercianților să informeze consumatorii atunci când reduc în dimensiune un produs, deși un astfel de demers din partea autorităților ar necesita un acord din partea Comisiei Europene.

Info background: Ce înseamnăshrinkflation”?

În cea mai utilizată formă, termenul de „shrinkflație” îi este atribuit economistului britanic Pippa Malmgren. Potrivit acestuia, „shrinkflation” este practic o formă de inflație ascunsă. Companiile sunt conștiente de faptul că majoritatea consumatorilor va sesiza creșterile de preț ale produselor și, prin urmare, aleg să reducă în schimb dimensiunea acestora, conștiente fiind de faptul că o contracție minimă va trece cel mai probabil neobservată.