FacebookTwitterLinkedIn

O decuplare a Uniunii Europene și Germaniei de China, care ar duce la măsuri de represalii din partea acesteia din urmă, ar costa Germania de aproape șase ori mai mult decât Brexit. Industria auto germană ar avea cel mai mult de pierdut, respectiv 8,3 miliarde de dolari.

„Deglobalizarea ne face mai săraci. În loc să se îndepărteze de partenerii comerciali importanți fără un motiv întemeiat, companiile ar trebui să obțină în plus inputuri din alte țări pentru a reduce dependențele unilaterale și critice de anumite piețe și regimuri autoritare”, spune Lisandra Flach, coautor al unui studiu derulat de institutul german ifo în numele Asociației Industriei Bavareze (vbw).

Pe lângă industria auto, companiile germane producătoare de echipamente de transport ar înregistra pierderi de 1,5 miliarde de dolari, iar producătorii de mașini și echipamente ar pierde alte 5,2 miliarde de dolari.

Autorii studiului spun că dacă Germania ar trebui să stabilească parteneriate strategice și acorduri de liber schimb cu națiuni asemănătoare, cum ar fi SUA.

”Acesta ar trebui să fie obiectivul politicii economice germane și europene”, spune Florian Dorn, coautor al studiului.