Toyota Motor va prezenta furnizorilor, la începutul anului viitor, ajustări ale strategiei privind vehiculele electrice, în timp ce se străduiește să reducă diferențele de preț și de performanță față de competitorii Tesla și BYD.
Toyota a căutat modalități de îmbunătățire a competitivității vehiculelor sale electrice parțial prin adoptarea mai rapidă a tehnologiilor de creștere a performanței, dar aceste schimbări ar putea genera întârzieri în dezvoltarea vehiculelor electrice planificate pentru o perioadă de trei ani, potrivit Reuters.
Noile modele de mașini electrice ale Toyota, bZ4X și Lexus RZ, și ar urma să reducă diferența față de Tesla în ceea ce privește costul și performanța.
Grupul nipon a anunțat că „discută și lucrează activ cu furnizori și parteneri cheie pe o varietate de subiecte”, pentru a obține neutralitatea din perspectiva emsiilor de carbon.
Profitul pe vehicul pe care l-a obținut Tesla în trimestrul al treilea a fost de aproape opt mai mare comparativ cu Toyota, parțial din cauza capacității de a simplifica producția de vehicule electrice și de a reduce costurile, au spus analiștii.
Toyota a revizuit deja un plan de 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea și lansarea de vehicule electrice pe care l-a anunțat la sfârșitul anului trecut.
Toyota a suspendat lucrările la unele proiecte de mașini alimentate cu baterii anunțate anul trecut, în timp ce un grup de lucru condus de fostul director Shigeki Terashi caută să îmbunătățească performanța costurilor și tehnologia folosită în procesul de construcție a vehiculelor.