FacebookTwitterLinkedIn

În topul 15 cele mai urmărite televiziuni la nivel urban se află patru televiziuni de știri, trei de filme și seriale și o televiziune de sport. Acestea au reprezentat o parte din oferta de programe TV pe care orășenii au consumat-o în ultima lună a primăverii.

La nivel urban, consumul de televiziune liniară (pe telecomandă) a scăzut ușor în luna mai comparativ cu luna precedentă.

În top 15 televiziuni cu cele mai mari ratinguri și-au făcut loc și trei stații de filme și seriale, fapt ce vorbește despre preferințele orășenilor: Film Cafe, Pro Cinema și DIVA. Deși au înregistrat pierderi minore de audiență în mai, cele trei stații au avut mai mulți telespectatori decât unele televiziuni cu pretenții: B1 TV, Prima TV și TVR 2.

Kanal D2, cea mai nouă televiziune de pe piața TV, membră a grupului Dogan, a avut o audiență medie de 9.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), ocupând locul 28 în topul audienței urbane.

Cele cinci mari televiziuni din fruntea topului – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 CNN – au avut o cotă cumulată de piață de 53,6%, conform măsurătorilor Kantar Media. Adică, mai mult de jumătate dintre persoanele din mediul urban, care au deschis televizorul în luna mai, au urmărit unul dintre cele cinci programe.

DigiSport 1, cu un rating de 46.000 de telespectatori pe minut, este liderul incontestabil al nișei televiziunilor de sport. Ocupă locul 6 în clasamentul audienței urbane.

În luna mai, au fost 12 televiziuni cu ratinguri generale mai mici de 2.000 de telespectatori pe minut. Printre acestea se numără: Aleph News, TVR Cultural, Metropola TV, Rock TV, E! Entertainment și Magic TV.

Doar Antena 3 CNN și Happy Channel au crescut în audiență față de luna aprilie. Antena 3 CNN a câștigat 2.000 de persoane, în timp ce Happy Channel, 3.000.