
În decembrie 2022, creșterile de audiență ale marilor televiziuni în mediu urban au fost mai moderate decât la nivel național. Orășenii au fost mai preocupați de pregătirile pentru Sărbătorile de Iarnă decât locuitorii satelor, așa încât nu s-au prea uitat la televizor (pe telecomandă). Antena 1 chiar a pierdut telespectatori în urban față de luna noiembrie.
Audiența Pro TV a câștigat 19.000 de orășeni în decembrie față de luna precedentă, ajungând la un rating mediu de 315.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media.
Antena 1 a avut un rating mediu de 230.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), în scădere cu 11.000 față de noiembrie.
Cea de-a trei treaptă a podiumului a fost ocupată de Kanal D cu o medie de 179.000 de orășeni pe minut, mai mare cu 1.000 de persoane față de luna precedentă.
La nivel urban, cele trei mari televiziuni au avut o cotă cumulată de piață de 38,7%. Astfel, mai mult de o treime dintre orășenii care s-au uitat la televizor, în decembrie, au urmărit una dintre cele trei televiziuni.
Televiziuni care au câștigat audiență la nivel urban comparativ cu luna noiembrie: România TV (+9.000 orășeni), Antena 3 CNN (13.000), TVR 1 (4.000), Digi 24 (1.000), Antena Stars (1.000), Realitatea Plus (7.000), Prima TV (4.000), Film Cafe (5.000) și Pro Cinema (2.000).
Televiziuni care au suferit pierderi de audiență față de noiembrie: Happy Channel (-4.000) și DigiSport 1 (-4.000). Audiența televiziunii DIVA a rămas la același nivel din noiembrie: 35.000 de telespectatori pe minut.