FacebookTwitterLinkedIn

Vremea caldă din octombrie i-a ținut încă departe pe români de micile ecrane. Reorganizarea grilei de programe TV declanșată de operatorul de cablu RCS&RDS, la începutul lunii, n-a influențat audiențele principalelor televiziuni. Nici lansarea parteneriatului Antena 3 – CNN n-a produs o creștere importantă a audienței televiziunii Antena 3 CNN. Sondajul lunii octombrie n-a suferit un „cutremur” în ciuda acestor evenimente.

Pro TV, liderul pieței de televiziune, a suferit o ușoară erodare a audienței la nivel național pierzând 3.000 de persoane față de luna septembrie. Cu un rating mediu 554.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), Pro TV nu are emoții în păstrarea poziției de lider.

Antena 1 a câștigat cei mai mulți telespectatori la nivel național față de luna precedentă: 19.000. A atins un rating de 431.000 de persoane pe minut (toată ziua), mult în fața televiziunii Kanal D (342.000), care câștigat 8.000 de telespectatori.

În prima lună de rebranding și reorganizare a grilei de programe, Antena 3 CNN (lansată pe 27 septembrie 2022) a câștigat doar 5.000 de telespectatori, păstrându-și locul 5 în topul audienței naționale, în spatele televiziunii România TV, care a pierdut 3.000 de persoane.

A doua cea mai mare creștere de audiență de pe piața TV a înregistrat-o televiziunea de filme și seriale DIVA: cu 16.000 de telespectatori mai mult decât în septembrie. Majorarea se explică prin lansarea la mijlocul lunii a „maratonului filmelor de Crăciun”, asta după ce, la începutul lunii, a programat filme romantice.

Astfel, DIVA a ajuns la o medie de 45.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, cu puțin peste ratingul televiziunii publice TVR 1 cu o medie de 43.000 de persoane pe minut, în creștere cu 2.000 de persoane.

De altfel, TVR 1 ocupă locul 15 în clasamentul audienței naționale. Televiziunea TVR 3 a înregistrat o medie de 5.000 de persoane pe minut, în timp ce TVR Info a atins 3.000 de telespectatori, în scădere cu 1.000 față de septembrie.

Cele patru televiziuni ale Societății Române de Televiziune – TVR 1, TVR 2, TVR 3 și TVR Info – au avut în octombrie o cotă de piață de doar 2,82% din 82 de televiziuni monitorizate. Asta înseamnă că doar 2,82% dintre românii care s-au uitat la televizor (pe telecomandă) în octombrie au urmărit una dintre cele trei televiziuni.

Aleph News, televiziunea deținută de Adrian Sârbu, a realizat o medie de 1.000 de telespectatori pe minut, în prima lună în care RCS&RDS a pornit să-și reorganizeze grila. Același rating l-a avut și înainte de această reorganizare.

Televiziuni care au câștigat audiență față de septembrie: DigiSport 1 (+10.000 de persoane), Antena Stars (11.000), Prima TV (2.000), Național TV (4.000), Pro Cinema (1.000) și B1 TV (3.000).

Televiziuni care au pierdut audiență: Happy Channel (-2.000 de persoane), Digi 24 (-4.000) și Realitatea Plus (-1.000).