FacebookTwitterLinkedIn

A doua lună a primăverii a adus o reducere drastică a audiențelor principalelor televiziuni la nivel național. Războiul din Ucraina, care a intrat din nefericire în a doua lună de la declanșare, n-a mai ținut trează atenția publicului, astfel încât și televiziunile de știri au suferit scăderi ale audiențelor. Românii se pregătesc de vacanță.

Pro TV, liderul pieței de televiziune din România, a suferit cea mai mare scădere de audiență la nivel național față de luna precedentă: 105.000 de telespectatori. Își păstrează poziția confortabilă, având un rating mediu de 661.000 de persoane pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media.

Antena 1 și Kanal D au pierdut 38.000, respectiv 25.000 de telespectatori față de martie. Și în cazul acestora, pozițiile din fruntea topului nu sunt amenințate.

În fapt, toate televiziuni din TOP 15 au pierdut telespectatori, cu excepția DigiSport 1, car a câștigat 8.000 de persoane față de martie. Sezonul sportiv (fotbal, tenis,) a atins maximul de interes în luna aprilie, iar creșterea DigiSport 1 este justificată.

Televiziunile de știri au suferit pierderi de audiență, grozăviile războiului din Ucraina, criza economică și efectele pandemiei intrând în rutină. Astfel, scăderea de audiență s-a simțit pregnant pe nișa știrilor TV: România TV (-59.000 de telespectatori), Antena 3 (-79.000), Digi24 (-35.000), Realitatea Plus (-30.000) și B1 TV (-15.000).

Televiziunea Happy Channel, cu un public preponderent feminin, a ajuns pe locul 6 în topul audienței naționale (scădere de doar 7.000 de persoane), fiind urmată de Antena Stars (-16.000). Ambele televiziuni sunt deținute de Intact Media Group (familia Dan Voiculescu).

Televiziunea publică TVR 1 continuă să se mențină pe o poziție mediocră în top, locul 12, cu o medie de 61.000 de telespectatori pe minut, în scădere cu 3.000 de persoane față de martie.

TVR 2, a doua televiziunea publică, a pierdut 2.000 de telespectatori, având o medie de 42.000 de persoane pe minut (locul 15).

Alte televiziuni care au pierdut audiență față de martie: Național TV (-3.000), Prima TV (-10.000) și Pro Cinema (-1.000).