FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

1. Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Chiar și industriile care depind de sezoanele de vârf, cum este industria turismului, s-au dezvoltat și s-au adaptat pentru a-și servi clienții pe tot parcursul anului. În cazul afacerii noastre, în managementul și dezvoltarea proprietăților logistice, nu există timpi morți – suntem preocupați, pe tot parcursul anului, de activități precum deservirea clienților noștri, îmbunătățirea clădirilor existente, atragerea de noi chiriași sau dezvoltarea unor noi oportunități. Perioadele de incertitudine, necesită toată atenția noastră pentru a rămâne la curent cu situațiile economice și geopolitice care se schimbă neîncetat și pentru a ne adapta în cel mai bun mod posibil.

Pe de altă parte, încurajăm vacanțele personale, care sunt importante pentru reîncărcarea bateriilor și menținerea unor niveluri ridicate de motivație și productivitate.

2. Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Urmărim îndeaproape toate aceste subiecte, care, direct sau indirect, ne afectează, și încercăm să ne menținem atenția în direcția obiectivelor și proiectelor noastre pe termen lung. Adoptăm, în același timp, măsurile necesare pentru a gestiona impactul pe termen scurt al acestor evenimente ce țin de economie, sănătate și geopolitică. Astfel, am încercat chiar să venim cu soluții pentru clienții noștri, cum ar fi unitatea de cazare destinată angajaților, pe care am livrat-o anul acesta în P3 Bucharest A1 Park, pentru a-i ajuta în problemele generate de criza forței de muncă.

În contextul presiunilor inflaționiste generale, un element demn de remarcat, cu impact imediat atât asupra managementului activelor, cât și asupra dezvoltării afacerii noastre, este creșterea abruptă a prețurilor materialelor de construcție și incertitudinea în ceea ce privește evoluția lor.

3. Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

În ultimii doi ani, sectorul imobiliar logistic și industrial nu numai că a dat dovadă de reziliență, în contextul pandemiei, ci chiar a crescut într-un ritm susținut, ca urmare a schimbărilor structurale în comportamentul consumatorilor, în principal datorate creșterii comerțului electronic. Ne așteptăm ca sectorul să rămână rezilient și în fața posibilelor noi provocări. Deși nu putem ignora potențialul impact pe care actuala inflație îl va avea asupra consumului general, alte dinamici, precum problemele lanțului de aprovizionare, compensează și modifică nevoia de spațiu de depozitare datorită creșterii stocurilor de siguranță pe care companiile le mențin.

4. Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Avem încredere că segmentul imobiliar industrial din România își va continua creșterea sănătoasă și, în acest context, ne propunem extinderea afacerii noastre. Facilitățile existente în P3 Bucharest A1 Park au funcționat foarte bine în ceea ce privește activitatea de închiriere și gradul de ocupare. De asemenea, ca urmare a certificării BREEAM, pe care am obținut-o anul trecut, cu un rating foarte bun pentru toate clădirile noastre din România, vom continua să investim în măsuri ce vor îmbunătăți eficiența energetică și sustenabilitatea generală a portofoliului nostru.