
Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?
Activitatea noastră nu va încetini în timpul verii, pentru că este o perioadă foarte aglomerată pe piața imobiliară, în special pe segmentul de retail, care și-a revenit aproape complet după efectele pandemiei. De asemenea, NEPI Rockcastle are numeroase proiecte în derulare și trebuie să ne păstrăm concentrarea pentru a le implementa cu succes. În plus, contextul geopolitic și economic continuă să ne țină pe toți în alertă, atenți la orice schimbare pe piață și pregătiți să ne adaptăm la ea.
Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că nu vom pleca în vacanță. Un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală este extrem de important și țin foarte mult ca toți angajații NEPI Rockcastle să își găsească timp să se relaxeze și să se bucure de vacanțe, alături de familii și prieteni.
Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?
Principalele provocări rămân, într-adevăr, costurile crescute ale utilităților din cauza inflației și a creșterii prețurilor la energie, care se pot traduce în prețuri majorate pentru utilizatorii finali și în chirii mai mari în centrele comerciale și parcurile de retail. Impactul contextului geopolitic asupra economiei globale este în continuare o preocupare, deoarece, din păcate, conflictul din Ucraina continuă și nimeni nu poate prezice când se va încheia această situație tragică. Posibilitatea unui nou episod de Covid-19 în toamnă este, de asemenea, neliniștitoare, dar sperăm că nu va fi cazul.
Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?
Creșterile costurilor operaționale în centrele comerciale pe care le deținem și modul în care întreaga lume ar putea fi afectată, din punct de vedere economic și social, dacă conflictul din Ucraina se va agrava și mai mult.
În ceea ce privește primul aspect, din fericire există soluții pentru a reduce impactul creșterii prețurilor și pentru a ne sprijini chiriașii. Folosirea energiei verzi este una dintre cele mai bune alternative pentru a traversa această perioadă, dar și pentru a proteja mediul înconjurător pentru noi și pentru generațiile viitoare. Noi am implementat un amplu program de instalare de panouri fotovoltaice pe toate centrele noastre comerciale din România și, de asemenea, ne continuăm strategia centrată pe sustenabilitate și pe îndeplinirea celor mai stricte criterii ESG.
Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?
Intenționăm să continuăm proiectele în curs, care includ lucrările de renovare și extindere a Promenada Mall București, dezvoltarea Promenada Mall Craiova și Vulcan Residence, primul nostru proiect rezidențial din România.
Ne vom concentra și pe programul de instalare de panouri fotovoltaice pe 30 de centre comerciale din România, care vor produce energie până la sfârșitul lui 2023.
De asemenea, în perioada următoare, strategia de creștere a NEPI Rockcastle se va axa pe construirea de proiecte cu destinație mixtă, cum ar fi cel din Galați, în care ancora este centrul comercial, dar care va avea și diverse alte componente, în principal ansambluri rezidențiale.
Agenda noastră locală va urmări, de asemenea, investițiile în inovație, transformare digitală și noi tehnologii.
Cred că nu trebuie să uităm că, în ciuda dificultăților, traversăm o perioadă caracterizată de o dinamică bună a sectorului local de retail, care se află într-o fază de creștere după perioada dificilă cauzată de pandemie. Așadar, trebuie să fructificăm oportunitățile, urmărind în același timp cu atenție toate noile evoluții ale pieței.