FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Colltrain în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Este adevărat că avem cu toții nevoie de câte o vacanță, dar pentru un start-up cu o audiență globală ideea de “vacanță” pare ușor amuzantă în contextul în care este nevoie de continuitate în oferirea serviciului către clienți și în implementarea road map-ului  ambițios pe care ni l-am propus pentru 2022-2023. Ne concentrăm să oferim clienților noștri traineri pachete de activități pentru livrarea de training la distanță prin care aceștia să poată susține cursuri pe teme clar definite, cum ar fi Project Management, Agile, Leadership, și Soft Skills. De exemplu, la jumătatea lunii mai 2022 am lansat un prim astfel de pachet – Project Management Starter Pack (1). Pachetul include nouă activități cheie destinate livrării de training pentru managementul de proiect, adresând nivelul începător-intermediar. Urmează pachetul avansat de Project Management și Agile Starter Pack (1).

O altă direcție de dezvoltare o reprezintă integrările cu servicii pe care deja trainerii le utilizează. Am lansat deja integrarea cu Unsplash care le oferă posibilitatea celor care fac design de activități să utilizeze imagini de calitate oferite de către Unsplash chiar din interiorul Colltrain. În momentul acesta, utilizatorii de conturi Google se pot autentifica și pot să-și creeze un cont gratuit în Colltrain, urmând ca vara aceasta să lansăm o capabilitate identică pentru cei care utilizează conturi Microsoft (business and school accounts) și ne propunem să mergem mai departe oferind integrarea cu LinkedIn. Nu în ultimul rând, ne propunem să facem un upgrade de administrare pentru conturile enterprise, până la finalul verii. 

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările tale în următoarea perioadă, ca antreprenor?

Da, trebuie să recunoaștem că inflația, războiul și problemele din logistică sunt temele zilei și că toate aceste subiecte sunt vizibile în economie. Personal, am încredere că cei care sunt chemați să găsească soluții la aceste probleme, și mă gândesc aici la politicienii europeni, vor găsi soluții rezonabile cel puțin pentru o parte dintre acestea.

Pe noi, ca antreprenori, la Colltrain, ne preocupă să atragem în echipa oameni de valoare motivați de misiunea noastră de a crea acele instrumente cu ajutorul cărora să transformăm activitățile de învățare experiențială în activități online cu un nivel de implicare a participanților superior celor din sala de curs. Preocuparea principală este de a împlini viziunea unei lumi în care oamenii pot să se bucure, în mediul online, de experiențe de învățare.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, la nivel de business?

Experiențele trecutului ne-au arătat că, ori de câte ori economia trece prin perioade dificile, companiile reduc sau îngheață bugetele de training. Paradoxal, trainingul la distanță oferă un spațiu de manevră pentru că apar oportunități noi de reducere a costurilor asociate cu organizarea cursurilor în clasă, eliminând bugetele de transport și cazare. Oportunitatea pe care o vedem pentru business este continuarea trainingului la distanță și chiar creșterea numărului de sesiuni raportat la trainingul tradițional.

Iată câteva idei legate de schimbarea practicilor de organizare a trainingului corporate post-pandemie:

  • 90% din departamentele interne de training din companiile mari păstrează trainingul sincron la distanță ca manieră de livrare a cursurilor de produs,  proces sau onboarding
  • Companiile independente de training livrează în medie un procent de 20-40 la sută din training în format “remote training delivery”
  • Deși restricțiile de distanțare socială au fost eliminate în toată Europa, observăm o creștere a preferinței pentru training-ul online chiar și în companii care au “rezistat” tentației de a folosi această manieră de lucru în condițiile anterioare
  • Acolo unde modul de lucru a rămas “work from home” sau Hybrid, la final trainingul este livrat aproape 100% la distanță.
  • Numărul total de sesiuni de training per companie a crescut și estimăm o creștere între 15% și 25% față de perioada de dinaintea pandemiei, evoluție datorată flexibilității formatelor online în termeni de durată și ușurință a organizării.
  • Constatăm o deschidere în rândul managerilor de a-și asuma ad-hoc rolul de trainer pe zone de competență specializată în scopul acoperirii nevoilor de instruire în mediile cu muncă la distanță.

Toate aceste semne ne indică faptul că “remote training delivery” a devenit un segment stabil, predictibil la nivel global și care are nevoie de know-how și instrumente pentru a oferi experiențe de învățare de calitate.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

În 2022 ne-am propus să creștem cu 250% numărul utilizatorilor Colltrain și sunt bucuros să constat depășirea la sfârșitul lunii mai a pragului de 200 de traineri înrolați în aplicație. În 2023 vom continua această creștere și vom investi în atragerea de creatori de conținut care să utilizeze Colltrain pentru vânzarea propriilor activități de training experiential către o audiență globală.