FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA SUMMER PLANS viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Deși, in general, avem clienți retaileri, perioadele de vacanță reprezintă întotdeauna cea mai aglomerată perioadă pentru clienții noștri – spre exemplu, în perioadele Crăciunului și ale Paștelui, când timpul pentru cumpărături și stocuri este limitat. Din fericire, nu putem spune ca există o perioada de “vacanță” propriu-zisă pentru noi. Din punct de vedere global, se pare că vacanțele post-COVID și în contextul conflictului din Ucraina nu vor mai fi la fel pentru câțiva ani de aici încolo, cel puțin.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările Dvs. în următoarea perioadă?

Fiecare subiect menționat este foarte serios și are consecințe pentru majoritatea afacerilor, însă cea mai mare grijă a noastră pentru viitor este reprezentată de pierderea treptată a libertăților noastre civice. Lumea în care am trait în ultimele decenii dispare ușor, se transformă, iar comerțul liber si piețele eficiente sunt primele victime ale acestui trend. Să sperăm, totuși, că lucrurile nu vor evolua foarte mult în această direcție.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Pe termen scurt, cea mai mare îngrijorare o reprezintă inflația, cu siguranță. După mai mult de un deceniu în care s-au tipărit bani fără o acoperire sau rațiune economică, a sosit vremea furtunii și vom găsi cu greu adăpost. Speranța mea este că, pe terment lung, piețele de muncă se vor relaxa, iar companiile cu valori etice, sănătoase, vor trece peste această perioadă.

Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

Privind în urmă, evoluția afacerii noastre nu a fost una ciclică iar, pentru acest an și pentru următorul, am estimat o creștere de două cifre. Crizele tind să convingă multe companii ezitante să externalizeze în cele din urmă multe sarcini care nu au caracter critic. Odată ce criza dispare, rareori companiile revin la rezolvarea acestor sarcini cu resurse interne, intrucât beneficiile externalizării sunt evidente și pricipalul obiectiv al fiecărei afaceri este creșterea.