FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

În industria noastră nu cred că am avut pe timpul verii vacanță, în sensul de a închide showroom-ul pentru 2 săptămâni cum se practică în alte țări. De la înființare și până acum, toate verile BMW XCARS Mureș au fost active (cu excepția anului 2020, când din cauza pandemiei activitatea a fost încetinită brusc). Provocările cu care se confruntă̆ în prezent domeniul auto sunt extrem de dificile, fiecare zi fiind o nouă provocare.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Trebuie să subliniez faptul că ne confruntăm cu o serie fără precedent de situaţii excepţionale, neprevăzute, care generează probleme şi întârzieri ce nu pot fi controlate şi anticipate. 

Aceste situaţii sunt în mare parte cunoscute, dar doresc să le reamintesc. 

În primul rând este vorba de o criză globală a furnizorilor de semiconductori generată de situaţia pandemică şi de faptul că în urmă cu aproximativ doi ani o fabrică importantă a ars. Din păcate aceste resurse super tehnologizate nu pot fi suplinite foarte uşor, la fel cum dezvoltarea de capacităţi suplimentare de producţie necesită investiţii importante de timp şi bani. 

În al doilea rând situaţia pandemică încă generează blocaje semnificative, cu carantinări foarte stricte în China cu impact direct asupra furnizorilor noştri de componente. 

La aceasta se adaugă o altă situaţie excepţională gravă – războiul din Ucraina care a afectat alţi furnizori pentru producătorii europeni. 

Toate aceste provocări cumulate generează multe întârzieri neprevăzute, independente de eforturile noastre de a asigura producţia necesară pentru clienţii noştri.

Din păcate situaţia actuală nu este specifică BMW, nici măcar specifică doar industriei auto. Dar, tocmai în contextul unei complexităţi foarte mari, industria auto este poate cea mai afectată. 

Automobilul este cel mai complex produs de serie mare, infinit mai complex ca telefonul mobil sau laptopul. Asta înseamnă că producătorii auto sunt în mare parte integratori de componente la nivel global – de exemplu numai în România avem peste 60 de furnizori. În acest context, chiar şi atunci când se asigură redundanţe de producţie, situaţii ca cele actuale nu pot fi compensate şi suplinite foarte uşor.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023? 

La nivel mondial, evoluția pieței va continua să fie caracterizate de o volatilitate ridicată în lunile următoare. Deficitul de semiconductori va avea un efect vizibil asupra producției auto. 

Felul în care am gestionat traversarea prin această pandemie reprezintă, de departe, cea mai mare provocare în business pe care am întâlnit-o. 

Este vorba de scăderea pieței auto la nivel mondial care ne-a forțat să fim și mai eficienți și ne-a influențat și modul în care suntem nevoiți să lucrăm. 

Astfel de situații impun un timp de reacție rapid, flexibilitate și agilitate, presupun luarea de acțiuni imediate pe termen scurt, bineînțeles, ținând totodată cont și de direcțiile stabilite pe termen lung.

Digitalizarea companiei presupune unelte care să îi confere posibilitatea de a acționa rapid și eficient, într-o manieră elastică și optimistă. 

BMW XCARS are instrumentele necesare care oferă angajaților posibilitatea să acționeze, în timp real, pentru a obține cele mai bune rezultate în aria lor de activitate. Iar un mecanism unitar, agil, aduce organizației beneficiile de care are nevoie pentru o competitivitate favorabilă pe termen lung.