FacebookTwitterLinkedIn

Un studiu realizat de către reprezentanții iSense Solutions relevă faptul că românii din mediul urban care obișnuiesc să facă cumpărături online au devenit foarte fideli acestui canal de cumpărare.

Statisticile demonstrează că 61% dintre cei chestionați au recunoscut că plasează comenzi online cel puțin o dată pe lună.

De asemenea, un sfert dintre clienții fideli ai magazinelor virtuale au declarat că au făcut chiar mai des cumpărături online în ultimul an, acesta fiind cel mai probabil şi un efect al pandemiei de COVID-19, perioadă în care se încurajează distanțarea socială.

„Shoppingul online câştigă din ce în ce mai mult teren. Cumpărăturile offline sunt asociate cu cumpărarea de produse alimentare, pentru cumpărăturile mărunte şi uzuale, dar şi pentru cele urgente, în timp ce shoppingul online este preferat pentru achiziţionarea cadourilor, a unor produse particulare sau atunci când vor să se asigure că găsesc cel mai bun preţ al unui produs”, a subliniat Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Andrei Elvădeanu afirmă că magazinele fizice rămân însă preferate pentru cumpărături (84%), în timp ce 16% dintre români preferă magazinele online. Categoriile de mâncare şi băuturi (96%), medicamentele (92%), produsele de îngrijire personală şi curăţenie (91%) sunt cele mai achiziţionate din offline. În schimb, din online românii aleg să cumpere îmbrăcăminte şi încălţăminte (59%), electrocasnice şi electronice (52%) şi produse cosmetice (52%).

Într-un top al avantajelor achizițiilor online, comoditatea ocupă primul loc (59%), urmată de evitarea aglomeraţiei din magazin (55%). Un alt avantaj îl reprezintă faptul că pot fi comparate mai uşor ofertele (52%) și se găsesc preţuri mai bune (48%).

Studiului iSense Solutions a fost realizat săptămânal pe perioada epidemiei de coronavirus și este reprezentativ pentru mediul urban. Au fost realizate 500 de interviuri online în fiecare săptămână, marja de eroare fiind de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.