FacebookTwitterLinkedIn

Disconfortul resimțit de oameni în zilele cu condiții meteo nefavorabile, precum caniculă sau ploi, are efecte și asupra comportamentului la cumpărături –  este concluzia unui studiu realizat de reprezentanții platformei eMAG.

Conform statisticilor Freshful by eMAG, consumatorii au preferat cumpărăturile online, în defavoarea celor din magazinele fizice și au plasat cu până la 20% mai multe comenzi în zilele toride sau ploioase decât în cele cu vreme normală. 

În ultimele trei luni, vizitele în platforma Freshful by eMAG în zilele cu vreme neprietenoasă au crescut. Mai mult, oamenii au ales ca în aceste zile să pună mai multe produse în coșul de cumpărături. În medie, valoarea unui bon de cumpărături a ajuns să fie și cu până la 10% mai mare decât în zilele cu vreme prielnică.  

„Am observat că starea vremii poate fi un factor care influențează comportamentul la cumpărături, în sensul în care oamenii aleg ca în zilele cu vreme neprietenoasă să facă cumpărăturile mai degrabă online. Dacă vorbim, de exemplu, de perioade cum a fost în această vară, când am avut parte de zile caniculare sau furtuni, observăm o creștere a interesului pentru comenzile online. Unii clienți au comandat în aceste zile neprietenoase pentru prima dată, iar un procent ridicat dintre aceștia au revenit și au devenit clienți fideli. Se întâmplă acest lucru pentru că descoperă avantajul achizițiilor online, cum ar fi faptul că reduc semnificativ timpul petrecut spre și la cumpărături”, menționează Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Potrivit acestuia, în medie, 3 din 4 comenzi sunt plasate prin intermediul aplicației mobile, însă în zilele cu condiții meteo nefavorabile, pe lângă creșterea numărului de instalări al aplicației, crește și numărul comenzilor plasate de pe desktop.

Pe timp de vară, în zilele caniculare și cu temperaturi de peste 35 grade, cele mai comandate produse au fost apa, băuturile răcoritoare și înghețata. Pentru apă, în aceste zile au fost înregistrate creșteri de 30%, iar cererea pentru înghețată s-a dublat față de o zi normală. În topul celor mai căutate produse în zilele toride s-au mai aflat și berea, alături de pepeni și alte fructe de sezon.

Freshful by eMAG este o companie românească fondată în urmă cu doi ani. În prezent, hypermarketul online deține o gamă de peste 18.000 de produse alimentare și băuturi de larg consum, de la partenerii și producătorii locali.