FacebookTwitterLinkedIn

Peste 75% dintre produsele realizate de primele 10 companii alimentare ambalate pentru a atrage copii sunt nesănătoase, potrivit unui studiu al Bite Back, citat de publicația The Guardian

Companiile folosesc culori strălucitoare, personaje din filmele de desene animate, forme neconvenționale, jucării și premii pentru a atrage copiii. 

Cercetătorii au considerat alimentele nesănătoase pe baza conținutului de grăsimi, sare sau zahăr și au descoperit că două treimi dintre produsele care aveau un personaj pe ambalajul lor sunt nesănătoase. 

Toate produsele destinate copiilor, fabricate de Mondelez și Ferrero au fost considerate a fi nesănătoase, respectiv 97% din cele ale companiei Mars. Organizația Bite Back face parte dintr-o campanie a cunoscutului chef Jamie Oliver, și a analizat 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie. 

„Am descoperit că 78% dintre produsele cu ambalaje atrăgătoare pentru copii, vândute de cei mai mari 10 producători de alimente sunt nesănătoase. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că aceste companii susțin că nu se adresează copiilor și într-un moment în care sănătatea a 1 din 3 copii este expusă riscului din cauze alimentare”, a declarat James Toop, director executiv al Bite Back pe LinkedIn.

Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atrăgătoare pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deține mărcile Cadbury, Oreo, Milka și Dairylea – erau nesănătoase. Toate cele 22 produse de Ferrero conțineau și cantități mari de grăsime, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Și Mars, PepsiCo și Kellogg’s vând zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase, mai arată raportul.