FacebookTwitterLinkedIn

81% dintre organizațiile din România se apleacă asupra diversității și incluziunii, prin activități punctuale, practici ori strategii bine definite. Cele mai multe (45%) au o abordare mai degrabă informală a practicilor referitoare la diversitate și incluziune, activitățile dedicate incluziunii fiind în general punctuale.

Pe de altă parte, 36% dintre organizații au formulat strategii bine definite, cu practici specifice de abordare a diversității și incluziunii. Acestea sunt, în general, companii mari care dispun de resurse financiare, umane și de know-how pentru activitățile de D&I: 60% dintre companiile mari au strategii de D&I și 33% alocă bugete anuale pentru acestea.

Două treimi dintre organizații asigură resurse financiare pentru activitățile ce sprijină diversitatea și incluziunea. Totuși, doar 16% au stabilite bugete anuale pentru managementul și activitățile de D&I, în timp ce cele mai multe organizații (48%) alocă sumele necesare doar la nevoie, atunci când sunt propuse și aprobate proiecte punctuale.

Strategiile de D&I și preocupările organizațiilor din România vizează în special diversitatea de gen (86% dintre organizațiile care abordează D&I), integrarea persoanelor cu dizabilități (63%) și a celor ce aparțin unor grupuri etnice sau religioase (54%).

Studiul a fost realizat în august-decembrie 2019, pe un eșantion de 77 de reprezentanți ai organizațiilor din România, antreprenori, manageri, specialiști HR și CSR, responsabili cu aspectele referitoare la diversitate și incluziune.

Studiul complet poate fi accesat gratuit AICI.