Stellantis, compania-mamă a Fiat, şi guvernul italian au convenit luni să crească producţia anuală de automobile în Italia la un milion de unităţi.
Grupul auto a produs în ultimii doi ani mai puțin de 700.000 de vehicule în Italia, ca urmare a penuriei globale de microcipuri şi alte componente, potrivit Reuters.
Ca prim rezultat al acestui efort, grupul franco-italian a anunţat că intenţionează să introducă în producţie un al cincilea model la fabrica sa din Melfi, din sudul Italiei.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, s-a întâlnit luni, la Roma, cu ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, şi au convenit asupra necesităţii de a creşte producţia de vehicule în ţară, unde se află alte mărci ale Stellantis, inclusiv Alfa Romeo şi Maserati.
Urso a declarat că ministerul său şi producătorul de automobile îşi propun să semneze un acord până la sfârşitul acestei luni.
Potrivit sindicatului FIM-CISL, producţia Stellantis în Italia va creşte probabil la aproximativ 800.000 de unităţi în acest an.
Fiat Chrysler, care a fuzionat cu grupul francez PSA la începutul anului 2021, pentru a crea Stellantis, a produs ultima dată peste un milion de vehicule în Italia în 2017.
Planul va lua în considerare mai mulţi factori, inclusiv previziunile pieţei, accesibilitatea vehiculelor, impactul reglementării Euro 7 privind emisiile şi stimulentele pentru a susţine competitivitatea Italiei, cum ar fi costurile cu energia, a spus grupul.
Tavares a declarat săptămâna trecută că în ţările ”cu costuri mari”, precum Franţa sau Italia, ar putea produce doar maşini de mare valoare, pentru a echilibra accesibilitatea pentru clienţi şi rentabilitatea pentru companie.
Stellantis are aproximativ 45.000 de angajaţi în Italia, în timp ce, conform grupului de lobby ANFIA, întreaga industrie auto are peste 270.000 de angajaţi în ţară, direct şi indirect. Industria auto reprezintă peste 5% din PIB-ul italian.