Era o zi friguroasă când am fost invitat la unul dintre cele mai inedite drive teste, cu primul Mini electric preparat pentru raliuri. Cu toate acestea, am zis că e o idee bună să mă duc până la circuitul AMC Kart cu motocicleta.
Motocicleta BMW F650 Dakar, alintată Drudi, care îmi este parteneră de drum de mai bine de patru ani, a decis în ziua aceea că era cel mai nimerit moment ca manșoanele încălzite să nu funcționeze. Așa că drumul până la circuit nu a fost chiar plăcut.
La fața locului mă aștepta Alex Șeremet, „the brain” din spatele proiectului Racing MINI, un om pasionat de mașini cum rar întâlnești, mereu bucuros să împartă cu tine rezultatele muncii echipei sale.
Mâinile mele înghețate au preluat, ca la o ștafetă de 4 x 100 metri, volanul detașabil al unei mașini de raliu.
Până să ajung să mă urc în mașină, Alex mi-a prezentat-o mai îndeaproape: primul Mini electric de curse din lume. A fost suficient pentru a-mi da seama că nu e de glumă cu MIMI (numele ei de alint) și că am de a face cu o mașină veritabilă de raliu, care tocmai încheiase cele 14 curse din primul sezon al Campionatului național de viteză în coastă, fiind pilotată de talentatul Dominic Marcu.
În cursele de viteză în coastă, Mini Electric Racing s-a aliniat la start cu numărul de concurs 37. Este o referință la trecutul sportiv al mărcii, din anii ’60, când modelele Mini preparate de legendarul John Cooper participau la raliuri.
MIMI este un MINI Electric pregătit pentru raliu – competiție solicitantă pentru orice mașină care îndrăznește să se alinieze la start. Mai întâi, MIMI a intrat la cură: i-a fost redusă masa prin înlăturarea sistemului audio, a climatizării și a panourilor interioare ale ușilor. Volanul standard a fost înlocuit cu unul Sparco îmbrăcat în piele alcantara, pentru o priză mai bună.
A primit, în schimb, un roll cage foarte rezistent, scaune de curse, centuri în șase puncte și o suspensie specială, toate acestea reușind să îmbunătățească timpul lui Dominic cu cinci secunde față de mașina de serie.
Faptul că m-am dus cu motocicleta la drive test a avut un mare avantaj. Blugii speciali (țesătură de kevlar, cu protecții la șolduri și la genunchi) m-au ajutat mult în timp ce conduceam pe circuit.
La început am făcut un tur de încălzire și acomodare, dar deja simțeam că mașina este cu mult peste ce mă așteptam.
Pe lângă faptul că sistemele ABS și ESP erau dezactivate, motorul electric care nu scotea niciun sunet deși propulsa mașina cu brutalitate, era impresionant.
Când urmăream etapele de raliu și vedeam filmările din cockpit, cu motorul care urlă, schimbătorul de viteze înălțat lângă frâna de mână și copilotul care îți indică traseul, mă gândeam că la fel o să fie și cu MIMI. Dar nu, ea era atât de silențioasă încât auzeam pompa care acționează frânele și catarama centurii de siguranță lovind cușca de protecție.
Blugii de care vă spuneam m-au ajutat să mă ancorez cu genunchii în curbele pe care nu aveam cum să nu le abordez în viteză datorită răspunsului instant al accelerației și al cauciucurilor care găseau aderența necesară în orice curbă.
Fiind un proiect 100% românesc, și unul îndrăzneț, mi-a plăcut să întâlnesc o echipă de oameni pasionați, susținuți de parteneri de încredere, care mi-au oferit ocazia de a o cunoaște și conduce pe MIMI. Racing MIMI.