FacebookTwitterLinkedIn

Se pare că anul trecut s-a consumat mult fast fashion, de vreme ce, în timp ce caută să se listeze la bursă, Shein, compania chineză de fast fashion online, a avut un an exploziv în 2023, cu peste 2 miliarde de dolari în profituri, conform Financial Times

Cifra înseamnă că brandul și-a dublat profiturile față de 700 de milioane de dolari în 2022, depășindu-și rivalul, H&M. 

Potrivit Business Insider, H&M a raportat un profit net de aproximativ 840 de milioane de dolari în 2023. Zara, deținută de Inditex, rămâne mult înaintea ambilor competitori, raportând aproximativ 5,9 miliarde de dolari în profituri. 

Pentru o generație de cumpărători care spun că le place să fie atenți de mediu, aceste rezultate înseamnă multă modă rapidă consumată, iar aceasta este o industrie care se bazează pe muncă ieftină și are cost ambiental mare. În fiecare secundă, industria modei produce echivalentul unui camion de gunoi plin cu textile care vor fi aruncate la groapa de gunoi sau arse, conform unui raport al Programului pentru Mediu al Națiunilor Unite. De asemenea, raportul a declarat că fast fashion este responsabilă pentru aproximativ 8% din emisiile globale de carbon. 

Shein a fost criticată pentru lipsa de transparență în spatele lanțului de aprovizionare și pentru contribuția la poluare, fiind în același timp acuzată că încalcă drepturile muncii. 

Un raport al The New Consumer și Coefficient Capital a arătat că 67% dintre cumpărătorii Shein sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs mai prietenos cu mediul înconjurător. 

Cu toate acestea, parte din cea mai mare atracție al Shein sunt prețurile mici. În 2021, prețul mediu al unui produs vândut de companie a fost de 7,90 dolari, potrivit Financial Times.