Într-un clasament al celor mai populare sectoare din București, în funcție de traficul din centrele comerciale, mall-urile din Sectorul 1, printre care se numără Băneasa Shopping City și Promenada Mall, atrag lunar peste 3 milioane de vizite, arată o analiză a Brand Management la solicitarea Forbes.
Totodată, trei centre comerciale din cele 12 existente în București atrag lunar peste un milion de vizite pe lună, însemnând un trafic de peste 36.000 de vizitatori pe zi/locație, respectiv peste 4,8 milioane/lună.
„Practic, aceste trei mall-uri cumulează 48% din traficul lunar al tuturor centrelor comerciale din București”, explică Laurențiu Jiga, Founder și CEO al companiei Brand Management.
Compania a analizat traficul în mall-urile din București în cinci din cele șase sectoare, având în vedere că cel din Sectorul 5, Liberty Mall, nu mai este funcțional de un timp încoace.
Compania care administrează cel mai mare mall din nordul capitalei (Băneasa Development), a obținut în anul 2022 afaceri în jur de 278 de milioane de lei, în timp ce Promenada Mall a obținut în jur de 108 milioane de lei. Tot în zona de nord se află și Colosseum Mall.
Urmează Sectorul 6, unde este amplasat AFI Cotroceni, cel mai mare mall din România, care a obținut în 2022 afaceri de 330 de milioane de lei, precum și Plaza România, din portofoliul turcilor de la Anchor. Mall-urile din acest sector totalizează un trafic lunar de 2,46 de milioane de vizite.
În Sectorul 3, care atrage în total 1,89 de milioane de vizite, este amplasat ParkLake, centru comercial din portofoliul companiei portugheze Sonae Sierra. ParkLake, alături de AFI Cotroceni, este printre preferatele retailerilor care vor să-și facă intrarea pe piața din România. Centrul comercial a obținut afaceri de 112 milioane de lei în 2022, ultimele cifre disponibile pe platforma Termene. Tot în acest sector se află și primul mall inaugurat în Capitală – București Mall, aflat în proprietatea Anchor Group.
În Sectorul 2 se află Mega Mall, din portofoliul NEPI Rockcastle, centru comercial care a obținut afaceri de 148 de milioane de lei în 2022, precum și Veranda Mall, de lângă Piața Obor, deținut de investitori locali. Centrele comerciale din acest sector atrag în jur de 1,23 de milioane de vizite lunar.
Urmează Sectorul 4, unde sunt amplasate Sun Plaza, cel mai mare mall din sudul Bucureștiului, a cărui cifră de afaceri a totalizat în jur de 101,4 milioane de lei în 2022. Tot aici se află și Grand Arena Mall, din zona Metalurgiei.
Sectorul 5 nu are deocamdată niciun centru comercial modern. Liberty Center, aflat la intrarea în cartierul Rahova, a intrat anul trecut în mâinile grecilor de la Jumbo, retailer de jucării și obiecte pentru casă. Potrivit informațiilor din piață, aceștia ar urma să-l redeschidă în noiembrie 2024, cu o nouă imagine și un nou nume, Jumbo Mall.
Sector | Trafic Lunar | Trafic Zilnic | % |
1 | 3.060.000 | 102.000 | 31% |
6 | 2.460.000 | 82.000 | 25% |
3 | 1.890.000 | 63.000 | 19% |
2 | 1.230.000 | 41.000 | 13% |
4 | 1.080.000 | 36.000 | 11% |
Brand Management a lansat recent indicatorul denumit „Trafic5”, care urmărește evoluția traficului înregistrat în mall-urile din principalele orașe ale României. Acesta conține date demografice concludente la nivel regional, corelate cu datele statistice generale emise de autoritățile din România și cu studii anuale făcute de Reveal Marketing privind obiceiurile de consum ale românilor ce frecventează mall-uri și hypermarket-uri.
București – peste 10 milioane de vizite lunare la mall, la o populație de 1,7 milioane de locuitori
În ceea ce privește clasamentul celor mai populare orașe în funcție de vizitelor făcute de cumpărători în centrele comerciale, pe primul loc se află București, care atrage peste 10 milioane de vizite lunare în malluri.
Capitala are, totodată, pe lângă cel mai mare număr de locuitori și vizitatori/turiști, și cele mai multe mall-uri și, implicit, cel mai mare număr de metri pătrați de spații comerciale.
„României îi lipsesc orașe cu populație de 500.000 – 1 million de locuitori. În afară de București, niciun alt oraș nu se apropie de această cifră oficială de 1,7 milioane de locuitori. De aceea, este imposibil, atât în viitorul apropiat cât și cel îndepărtat, ca Bucureștiul să fie detronat din acest top. Ce este însă și posibil și probabil este ca cifrele aferente următoarelor orașe să sufere modificări. Asta depinde și de modul în care aceste orașe vor reuși să atragă noi investiții în centre comerciale și cât de atractive vor fi în atragerea de noi rezidenți și turiști”, a concluzionat Laurențiu Jiga.