FacebookTwitterLinkedIn

Scania sugerează că guvernul României ar trebui să subvenționeze achiziția camioanelor electrice și dă exemplul mai multor țări europene care fac deja acest lucru. Potrivit companiei suedeze, finanțarea achiziției camioanelor electrice ar contribui la atingerea țintelor de mediu ale României și ar scădea costului transportului de mărfuri.

Germania finanțează 80% din diferența de preț dintre un camion electric și unul diesel, iar Spania oferă până la 160.000 de euro pentru achiziționarea unui camion electric și până la 70.000 de euro pentru construcția stațiilor de încărcare.

Olanda acordă un stimulent financiar de 60% din prețul camioanelor cu energie regenerabilă, în timp ce Franța oferă 150.000 de euro companiilor de transport pentru achiziționarea fiecărui camion electric și subvenționează 60% din costul instalației de încărcare.

În Suedia este asigurată construcția de stații de încărcare publice care să funcționeze pentru cel puțin cinci ani, iar Norvegia acordă o scutire de la taxele de drum în anumite orașe.

Scania are o linie specială pentru camioanele electrice și promite că acestea vor determina reducerea cu 8% a costurilor cu combustibilul.

Până în anul 2023, Scania va avea camioane de 40 de tone capabile să ruleze timp de patru ore înainte de a fi necesară reîncărcarea.

Scania a vândut anul trecut 86.000 de camioane, 4.436 de autobuze și aproape 12.000 de sisteme de alimentare industriale și maritime. Vânzări nete au totalizat peste 146 miliarde coronae suedeze.

Scania operează în peste 100 de țări și are aproximativ 54.000 de angajați.