FacebookTwitterLinkedIn

Șase din zece angajați din corporațiile din România susțin că primesc zilnic sarcini de la mai mulți șefi sau colegi, pe diverse canale de comunicare, potrivit rezultatelor celei de-a treia ediții a studiului de piață ”Agile la puterea RO”, realizat de grupul Ascendis.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de peste 250 de de lideri din companiile din România în perioada decembrie 2022 – martie 2023.

Companiile au nevoie urgentă de o structurare corectă a sarcinilor pe care le primesc angajații pe diverse canale. Transmiterea sarcinilor de la un angajat la altul este o rețetă pentru eșec, pentru că se pierd informații pe traseu și de multe ori nimeni nu urmărește progresul și rezultatele. Atunci când cerințele vin de la mai multe persoane din organizație, de multe ori echipele îl vor deservi pe <cel care țipă mai tare>, iar acest lucru nu este mereu în interesul companiei”, remarcă Sorin Sfîrlogea, consultant Agile în cadrul Ascendis.

Pe de altă parte, un procent de 34% dintre respondenți spun că efectuarea sarcinilor de lucru depinde foarte des sau chiar zilnic de munca efectuată de alți colegi, ceea ce are un impact negativ asupra rezultatelor muncii, astfel că valoarea generată de eforturile lor este foarte scăzută.

Alocarea unui angajat pe mai multe proiecte este o altă problemă întâlnită în companii, pentru că poate duce la epuizare și la reducerea productivității.  Un procent de 45% dintre respondenți susțin că, în organizația lor, un angajat este implicat, în medie, în 2-3 proiecte simultan, iar 24% dintre respondenți susțin că numărul de proiecte per angajat variază între 3 și 5, mai arată rezultatele studiului Ascendis.

Liderii ar trebui să ia în considerare impactul atât asupra angajatului, cât și asupra clientului. Aceștia ar trebui să recunoască faptul că supraîncărcarea unui angajat cu mai multe proiecte poate duce la consecințe negative, inclusiv la o satisfacție mai scăzută a angajatului și la o calitate redusă a muncii, ceea ce, în cele din urmă, poate avea un impact direct asupra experienței clientului”, a mai explicat Sorin Sfîrlogea. 

O abordare mai concentrată, în care angajații sunt repartizați pe unul sau două proiecte simultan, le va permite să se concentreze și să livreze o muncă de înaltă calitate, într-un cadru optim. Angajații suprasolicitați sunt mai predispuși la stres, nemulțumire și implicare redusă, ceea ce duce la scăderea moralului și la creșterea fluctuației de personal.