FacebookTwitterLinkedIn

În ultimii cinci ani, frenezia cumpărăturilor online obligă mai toate sectoarele economice să se adapteze la ritmul rapid în ceea ce privește schimbările survenite la nivelul procesului de digitalizare.

Conform ultimelor date publicate de Eurostat, shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE. Reprezentanții Oficiului European de Statistică susțin că în ultimii cinci ani cea mai mare creștere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Cehia (27 puncte procentuale), urmată de România, Ungaria și Slovenia (toate cu 26 pp), Lituania și Croația (ambele cu 25 pp).

De asemenea, statisticile Eurostat arată că multe cumpărături clasice, afectate de restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus (Covid-19) și de schimbarea preferințelor și obiceiurilor consumatorilor, au consecințe asupra comerțului electronic.

Cum se traduce acest lucru? Practic, la nivelul UE, vorbim despre faptul că 90% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au folosit internetul în 2021, dintre acestea 74% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu.

Achizițiile online au crescut cu un punct procentual în 2021 față 2020 (73% din utilizatorii de internet) și cu 11 puncte procentuale față de 2016 (63%). Tot anul trecut, campionii achizițiilor online din UE au fost locuitorii din: Olanda (94%), Danemarca (92%) și Suedia (89%). La polul opus, mai puțin de 50% au făcut cumpărături online în România (44%) și Bulgaria (42%).

Cele mai frecvente achiziții online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă), încălțăminte și accesorii (comandate de 68% din cumpărătorii online).