FacebookTwitterLinkedIn

În ciuda faptului că școlile și marile companii au fost nevoite să se mute în mediul online în timpul pandemiei, un raport recent al Common Sense Media arată că diviziunea digitală se adâncește sau continuă să persiste. 

33% din copiii americani care provin din familii cu venituri mici nu au acces la un computer – în comparație cu doar 6% dintre copiii care provin din familii cu venit mare și care, totuși, nu au acces la un computer. Un exemplu similar este și în cazul accesului la tablete, unde procentele sunt de 60%, respectiv 81%.

Această situație, privită din contextul nevoii de a studia online în pandemie, precum și al necesității copiilor de a-și face temele pe un computer, transformă problema accesului la tehnologie într-una de educație.

Din alte perspective progresul digital întărește inegalitățile care există în comunități, amenințând cu pierderea lecțiilor la zi a copiilor care provin din familii mai sărace și făcând tot mai dificilă recuperarea materiei.

Graficul de mai jos arată situația din anul 2021, conform Statista.