FacebookTwitterLinkedIn

Grupul german Fressnapf, cu afaceri în domeniul hranei și accesoriilor pentru animale de companie, a deschis miercuri primul său magazin din România, în incinta centrului comercial Drumul Taberelor. Torsten Toeller, fondatorul afacerii, a declarat că expansiunea pe piața locală vizează deschidere a 14 magazine până la finalul acestui an, plus un ritm de dezvoltare de cca 15 magazine pe an, în viitor. El a mai precizat că Fressnapf va prelua 11 locații ale competitorului Super Zoo, precum și angajații acestuia, până pe 1 octombrie. Valoarea achiziției nu a fost comunicată. 

Retailerul german caută, în general, spații în parcuri de retail, cu suprafețe între 400 și 600 mp, în orașe majore într-o primă fază, urmând ca în anii care vin să se extindă și în orașe de talie mijlocie. 

“Economia României este în creștere, sunt o mulțime de investiții germane în diverse domenii de activitate, iar exemple de succes sunt retaileri germani precum Lidl, Kaufland și alții. În România am creat deja 100 de joburi în cadrul celor 14 magazine pe care le vom deschide până la finalul anului. Este o piață mare, cu mulți proprietari de animale de companie”, a precizat Toeller, adăugând că planurile de extindere vizează peste 100 de magazine în următorii ani. 

“Valoarea pieței de hrană și accesorii din România este estimată la 750 milioane de euro, cu o creștere de 15% pe an, sperăm să depășească 1 miliard de euro în anii care vin. Din câte am înțeles, în România doar 50% din mâncarea care li se oferă pisicilor este produsă industrial, deci există potențial de creștere pentru noi”, a declarat fondatorul Fressnapf. 

Investiția necesară pentru deschiderea unui magazin este în jur de 400.000 de euro, iar veniturile medii obținute, anual, se pot ridica la peste 1 milion de euro pe an. “În mod normal, valoarea coșului este mai mică în România, dar clienții fac cumpărături mai des, cred că vom avea în jur de 6.000 – 7.000 de clienți lunar”, a precizat Toeller.

Următorul magazin se va deschide pe 15 septembrie, iar până la finalul lunii vor fi 3 magazine în București. Bugetul investițiilor necesare extinderii, pentru 2023, se ridică, potrivit lui Toeller, la 5-6 milioane de euro. Din cele 14 magazine care urmează să fie deschise în România anul acesta, șase vor fi în cadrul portofoliului de centre comerciale administrate de Nhood: Drumul Taberelor, Centrul Comercial Auchan Berceni, Pallady în București, urmate de Craiovița, Timișoara Șagului și Ploiești.

România este cea de-a 11 piață a grupului pe plan european. În prezent, la nivel global există peste 1.700 de magazine Fressnafp și MaxiZoo, iar cifra de afaceri anuală a grupului depășește trei miliarde de euro.