Cautare




, Contributor

antreprenor, trainer, coach și promoter al vieții echilibrate în România A dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbari in vietile liderilor din Romania, cu deschiderea portilor catr...

Opinii |
|

„Resilience” sau cum să creezi un nucleu de calm, tărie și fericire?

Termenul resilience a devenit noua modă în zona de HR, un termen care începe să prindă contur.
Simona Nicolaescu stressmanagement lifefit coaching psihoterapie-03

Acum un an, când un HR-ist mi-a vorbit prima dată despre faptul că vor să crească ‘’resilience-ul’’ angajaților, m-am uitat un pic cruciș căci nu înțelegeam ce avea de fapt nevoie. Deși topicul acesta are o legătură foarte mare cu managementul stresului și cu dezvoltarea personală, termeni des folositi în limba română, se pare că de la headquarter a fost importat să sune așa. Ca atare, mi-am permis să îl folosesc în titlu, dacă nu folosești limbajul la modă nu te ascultă lumea.

Clar, stresul este o inevitabilă componentă a vieții noastre, nu avem cum să scăpăm de el. Este o problemă veche de când lumea, accentuată în lumea modernă. Tot ce putem face este să creștem rezistența la el.

Gestionarea stresului pe termen lung necesită cultivarea propriilor abilități de rezistență înainte de a căuta soluții externe, astfel încât să reușești să transformi schimbările și provocările în oportunități. Aceste abilități includ adaptabilitatea, o relație sănătoasă cu simțul controlului, învățarea continuă, simțul scopului și cunoașterea modului de a mobiliza sprijinul și resursele adecvate.

Strategii pentru construirea rezilienței

O combinație de factori contribuie la reziliență. Multe studii arată că factorul principal de rezistență este să ai relații care te încarcă pozitiv în cadrul și în afara familiei. Relațiile bazate pe dragoste și încredere oferă modele, dar și încurajare și reasigurare menite să consolideze reziliența unei persoane.

Mai mulți factori sunt asociați cu reziliența, inclusiv:

  • Capacitatea de a face planuri realiste și de a lua măsurile necesare pentru a le realiza.
  • O perspectivă pozitivă asupra ta și încrederea în forțele și abilitățile proprii.
  • Abilități în comunicare și rezolvarea problemelor.
  • Capacitatea de a gestiona sentimente și impulsuri puternice.

Dezvoltarea rezilienței este o călătorie personală. Oamenii nu reacționează la fel la evenimente traumatice de viață și stresante. O abordare pentru construirea rezilienței care lucrează pentru o persoană s-ar putea să nu funcționeze pentru alta. Oamenii folosesc strategii variate.

Unele variații pot reflecta diferențele culturale. Cultura unei persoane poate avea un impact asupra modului în care își comunică sentimentele și se ocupă de adversitate – de exemplu, cum se conectează o persoană cu alți membri semnificativi ai comunității, inclusiv membri ai familiei extinse.

10 moduri prin care îți construiești reziliența

  1. Înconjoară-te de oameni faini. Relațiile bune cu membrii apropiați ai familiei, prieteni sau alții sunt deosebit de importante. Acceptarea sprijinului din partea celor care au grijă de tine și te ascultă contribuie la întărirea rezilienței. Unii specialiști consideră că activarea în grupuri civice, organizații din cadrul comunității locale sau alte grupuri oferă sprijin social și pot ajuta la recuperarea speranței.
  2. Evită să privești crizele drept probleme insurmontabile. Nu poți schimba faptul că evenimente foarte stresante au loc în viața ta, însă poți schimba modul în care interpretezi și alegi să răspunzi la aceste evenimente. Încearcă sa privești dincolo de prezent, circumstanțele viitoare pot fi puțin mai bune.
  3. Acceptă schimbarea ca o parte a vieții. Anumite obiective nu mai pot fi atinse așa cum o făceai înainte, detașează-te de vechile obiceiuri, soluții, schimbă cât poți de mult ca să realizezi ceea ce îți propui. Acceptarea circumstanțelor care nu pot fi schimbate te va ajuta să te concentrezi asupra situațiilor pe care le poți modifica.
  4. Urmărește-ți obiectivele. Dezvoltă-ți câteva obiective realiste. Alege să faci ceva regulat – chiar dacă pare o mică realizare – care îți va permite să fii mai aproape de obiectivele tale. În loc să te concentrezi asupra sarcinilor care par a fi imposibile, întreabă-te: “Ce lucru aș putea face astăzi care să mă ajute să merg în direcția dorită?”.
  5. În loc să rumegi ce nu îți convine, mai bine acționează. Acționează asupra situațiilor adverse cât de mult poți. Ia acțiuni decisive, în loc să te tot gândești la probleme și la stres, vino cu niște soluții și implementează-le.
  6. Caută oportunități de auto-descoperire. Oamenii, de cele mai multe ori, învață ceva despre ei înșiși și pot descoperi că au crescut într-un anumit sens ca urmare a experimentării unor situații tragice sau atunci când trec prin experințe extreme (urcat la altitudine foarte mare, salt cu parașuta, scufundări la adâncimi de peste 40 metri etc.). Mulți oameni care au experimentat tragedii, greutăți au resimțit un sentiment mai mare de putere chiar și atunci când s-au simțit vulnerabili, au avut un sentiment de auto-valorizare crescut, o spiritualitate mai dezvoltată și o apreciere sporită pentru viață.
  7. Creează o viziune pozitivă asupra ta. Dezvoltarea încrederii în capacitatea ta de a rezolva problemele și de a crede în propriul tău instinct ajută la creșterea rezilienței.
  8. Păstrează lucrurile în perspectivă. Chiar și atunci când te confrunți cu evenimente foarte dureroase, încearcă să examinezi situația într-un context mai larg și să păstrezi o perspectivă pe termen lung.
  9. Menține o perspectivă plină de speranță. O perspectivă optimistă îți permite să te aștepti ca lucruri bune să se întâmple în viața ta. Încearcă să vizualizezi ceea ce îți dorești, mai degrabă decât să te îngrijorezi.
  10. Ai grijă de tine. Fii atent la propriile nevoi și sentimente. Implică-te în activități care te bucură și îți aduc relaxare. Fă sport regulat. Îngrijirea de sine te ajută să îți păstrezi mintea și corpul gata pentru a face față situațiilor care fac necesară reziliența.

Iată un exercițiu pe care l-am pregătit în format audio și care te poate ajuta să descoperi care sunt punctele din viața ta care te-ar ajuta să ai o viață mai împlinită, dacă le-ai schimba sau le-ai îmbunătăți:

 

Simona Nicolaescu

www.simonanicolaescu.ro

Psihoterapeut, coach și susținător al vieții echilibrate în România

Simona Nicolaescu a dezvoltat LifeFit, un program unic pentru a produce schimbări profunde în viețile liderilor din România, cu deschiderea porților către propriul subconștient, trasarea unui plan clar pentru a-și atinge visurile, vitalitate fizică și psihică crescută.

A inclus în acesta mare parte a învățăturilor extrase din diferitele experiențe ca antreprenor, lider, mama și din diferite formări pe care le are: psihoterapie ericksoniană, hipnoză, coaching, silent retreat, terapie cranio-sacrală, mind power.

Lucrează în sesiuni individuale cu angajații din România pentru a îi ajuta să ducă o viață mai echilibrată din punct de vedere emoțional, pentru a se bucura mai mult de viața pe care o au.

Ține workshopuri pe teme precum: Sleep better, Stress Management, Mind focus, Tehnici de relaxare.

Desemnată “Antreprenorul anului” în 2013, Simona Nicolaescu și-a dedicat ultimii 8 ani din cariera sa profesională susținerii și promovării vieții echilibrate, prin proiecte creative, adresate mediului de afaceri, derulate în premieră în România.

Sub semnătura sa au luat naștere primul program de well-being pentru angajații companiilor, în anul 2010, și primul audio-book pentru diminuarea stresului, în anul 2014, intitulat “Tehnici de reducere a stresului”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii