FacebookTwitterLinkedIn

Producătorul francez de automobile Renault își revizuiește politicile de preț pentru mașinile electrice la nivel mondial, pentru a se asigura că rămâne competitiv, după un val de reduceri de prețuri ale rivalei Tesla Inc, a declarat luni un director executiv, citat de Reuters.

După ce a redus prețurile de mai multe ori în Statele Unite, Tesla a redus vineri prețurile și în Europa, precum și în Israel și Singapore, urmând o tendință globală de reduceri începută în China în ianuarie.

„Vom analiza țară cu țară, piață cu piață, ce nivel de competitivitate trebuie să avem pentru a rămâne în joc”, a declarat reporterilor Fabrice Cambolive, directorul executiv al mărcii Renault.

Vânzările mărcii au crescut cu 9% în primul trimestru al anului, indicând faptul că o strategie de restructurare care se concentrează pe cele mai profitabile modele ar putea începe să dea roade, după patru ani de scădere a veniturilor.

Dar Cambolive a spus că reducerile de preț ale Tesla au fost un semnal de alarmă pentru concurenți. El a spus că vânzările modelului electrificat Megane de la Renault, unul dintre cele mai populare, au crescut brusc în martie, cu comenzi puternice, în ciuda unei politici de reduceri foarte limitate. Dar modelul costă acum la fel de mult ca echivalentul concurentului său.

Astfel, după reducerea prețului de către Tesla, în Franța modelul Tesla 3 începe de la 41.990 de euro, față de 42.000 de euro pentru un Megane electric.

Vânzările la nivel mondial ale mărcii Renault au ajuns la 354.545 de vehicule în primele trei luni ale anului, a anunţat luni compania.

Renault, care produce și modelele Dacia și Alpine, va publica joi datele privind vânzările la nivel de grup. Compania a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 5,9% în 2022, din cauza pierderii pieței ruse. Vânzările mărcii Renault, care reprezintă două treimi din vânzările grupului, au scăzut cu 9,4% anul trecut, al patrulea declin anual consecutiv. Compania franceză, care a fost lovită mai greu decât majoritatea rivalilor de criza COVID-19 și de lipsa globală de cipuri, pariază pe mașini electrice și cu marjă mai mare pentru a-și crește profiturile.