FacebookTwitterLinkedIn

Conform unui raport publicat de promotorii campaniei „Cursa către Zero”(Race to Zero), marile companii din sectorul agroalimentar ar putea pierde până la un sfert din valoarea lor de piață până în 2030, dacă nu se adaptează noilor politici guvernamentale și noilor comportamente ale consumatorilor privind schimbările climatice.

Autorii raportului au analizat modul în care 40 de companii mari, inclusiv producători agricoli și retaileri, ar putea să evolueze potrivit unor diferite scenarii considerate cheie pentru reducerea emisiilor, precum cel în care guvernele ar impune un preț pentru emisiile de carbon sau cel în care consumatorii și-ar reduce consumul de carne, notează Reuters.

Potrivit studiului, valoarea de piață a acestor mari companii ar scădea, în medie, cu aproximativ 7% până în anul 2030, echivalentul unor pierderi de 150 de miliarde de dolari pentru investitori, dacă nu se vor adapta noilor practici. În acelasi timp, domenii de activitate precum carnea pe bază de plante sau refacerea pădurilor oferă acelorași companii noi oportunități de afaceri, exemplifică autorii în raportul realizat.

„Raportul nu menționează numele companiilor vizate astfel încât să nu fie considerat un sfat de investiții”, a declarat un reprezentant al campaniei.

Raportul este publicat de „Cursa către Zero” (Race to Zero), o campanie susținută de ONU destinată să răspundă schimbărilor climatice. Cercetătorii au utilizat datele furnizate de Vivid Economics, parte a firmei de consultanță McKinsey & Co. Raportul urmează să fie publicat în cadrul „Climate Week”, o serie de evenimente organizate la New York cu prilejul celei de-a 77-a Sesiuni a Adunării Generale a ONU.