În 2022, numărul abonaților la servicii de televiziune a stagnat la 7,85 milioane în România, menținându-se preferința utilizatorilor de a migra către serviciile de retransmisie prin cablu (+6%, până la 6,6 milioane de abonați, în defavoarea serviciilor prin satelit/DTH (-21%), până la un total de 1,2 milioane, conform Raportului anual publicat de ANCOM.
În funcție de numărul total de abonați la sfârșitul anului 2022, RCS & RDS avea o cotă de piață de 69%, grupul Orange 16%, Vodafone 11%.
Veniturile din sectorul telecom au înregistrat o ușoară scădere în anul 2022 (-1%), totalizând 16,9 miliarde de lei.
Internetul fix și mobil a generat 35% din totalul veniturilor, telefonia mobilă 32%, retransmisia programelor TV 15%, telefonia fixă 9%, iar celelalte tipuri de rețele / servicii 9%.
În funcție de veniturile obținute din furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice, primii trei furnizori erau: grupul Orange (40%), Vodafone (24%) și RCS&RDS (24%), notează Media Expres.
Raportul ANCOM privind piața telecom la finalul anului 2022 este disponibil la adresa de AICI.
Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru semestrul II 2022 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate de furnizorii care au obligația de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzatori categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013.